CRM: E-postmarkedsføring

Rett innhold, til rett person og til rett tid. Visste du at mer enn 30% av billettkjøpere ville kjøpt billetter til et gitt arrangement dersom de faktiskt hadde fått informasjon om det? Førstepartsdata er viktigere enn noen gang, og basert på vår publikumsundersøkelse sier 54% av publikum at de ønsker informasjon om arrangementer på e-post.

Derfor har Ticketmaster utviklet et datadrevet CRM-system som kommuniserer med vår opt-in base (over 400k markedssamtykker) for å hjelpe billettkjøperne med å oppdage nye arrangementer, og inspirere til kjøp.

1. Oppdag & Søk

Fase 1: ”Oppdag & Søk” – I denne fasen inspirerer vi og hjelper billettkjøperen med å oppdage nye arrangementer. Ut i fra kjøps- og besøkshistorikk på ticketmaster.no kan vi forutse hva billettkjøperen ønsker å se før de vet det selv!

Performer Alert Email

Dette er en e-post som sendes automatisk når et nytt arrangement legges ut for salg på ticketmaster.no. 

Mottagerne er de som tidligere har kjøpt til eller søkt på billetter til samme artist. E-posten inneholder informasjon om billettslippet og en link til arrangementet på ticketmaster.no

 

Re-engagement Email

Dette er en e-post som blir sendt ut 1 år etter at billettkjøperen sist var på et arrangment. I e-posten minner vi kjøperen på opplevelsen, gir en oppfordring til å søke blant nye arrangementer på ticketmaster.no og inspirerer til kjøp ved bruk av individuelle anbefalinger basert på mottakerens kjøps- og webhistorikk.

 

Nyhetsbrev med prediktiv intelligens

Vårt ukentlige nyhetsbrev, Ticket Alert inneholder et unik innhold for hver mottaker basert på besøks- og søkehistorkikk på ticketmaster.no, kjøp online/offline, geografi etc. Arrangementene blir inkludert i nyhetsbrevet ved hjelp av dynamisk posisjonering og synlighet basert på mottakerens preferanser og hostorikk på ticketmaster.no.

 

Ad-hoc Emails: Segmentert nyhetsbrev

Vi lager unike e-poster for deg som kunde der vi skreddersyr en målgruppe basert på besøks- og søkehistorkikk på ticketmaster.no, kjøp online/offline, geografi etc.

Vi kan også finne look-alike segmenter basert på data om lignende artister og arrangementer.

2. Retargeting

Fase 2: “Retargeting” – Denne fasen handler om å påminne potensielle billettkjøperne om de arrangementene de tidligere har vist interesse for, men ikke har kjøpt til enda. Kjøpsreisen kan være noe kompleks når det kommer til arrangmenter, og i blant trenger man å planlegge med familie og venner før man tar en avgjørelse. Derfor er det viktig å være tilstede og inspirere med våre retargeting e-poster for å lede kjøperen til siste steget i kjøpsprosessen – nemlig å kjøpe billetter!

Abandoned Cart/Artist/Event Emails

Emails som per automatik kommunicerar till dem som lagt evenemangsbiljetter i sin varukorg.

Eller som via sina webbesök hos Ticketmaster visat ett starkt intresse för ett evenemang men som ännu inte valt att köpa biljetter.

 

Last Call Email

Email som skickas per automatik ca 2 veckor innan evenemangets startdatum.

Emailet går till konsumenter som visat intresse (tidigare köp, webbesök, avbrutet köp m m) för en artist men som ännu inte köpt biljetter.

Retargeting med prediktiv intelligens

Vårt ukentlige nyhetsbrev, Ticket Alert inneholder et unik innhold for hver mottaker basert på besøks- og søkehistorkikk på ticketmaster.no, kjøp online/offline, geografi etc. Arrangementene blir inkludert i nyhetsbrevet ved hjelp av dynamisk posisjonering og synlighet basert på mottakerens preferanser og hostorikk på ticketmaster.no.

Har forbrukeren vist interesse for ditt arrangment fortsetter våre prediktive anbefalinger å vises til de rette mottakerene i vår database.

3. Relasjon

Steg 3: “Relasjon”: I denne fasen er fokuset å opprettholde en god relasjon med publikum. La ikke billettkjøpet være den siste kommunikasjonen mellom deg og forbrukeren. Det er ofte god tid i fase 3, og man har mulight til å for eksempel informere om arrangementet, artisten eller arena.

Event Reminder Email

7 dager før arrangementet sendes det ut en e-post som en påminnelse med link til billettene og billettkjøperens Ticketmaster-konto, samt adressen til spillestedet/arenaen/teateret osv. E-posten sendes til alle som har kjøpt billett, og skiller på de med og uten markedssamtykke.

4. Skreddersydde Nyhetsbrev

 Vi tilbyr også skreddersydde segmenterte nyhetsbrev basert på dine behov. Her styrer du innhold i form av tekst og bilde og lager nyhetsbrevet. Vi bruker vår database og skreddersyr en relevant målgruppe for ditt arrangement basert på vår unike besøk og søkehistorikk på ticketmaster.no, kjøp online/offline, geografi, sjanger og lookalike målgrupper.