Da Sondre Justad skulle annonsere sin største konsert noensinne var det viktig for han å beholde også det nære og personlige mellom han og publikummet sitt. I stedet for en storslått lansering inviterte han derfor den personen som har vært på flest konserter med han og bandet. Vedkommende fikk deretter mulighet til å invitere med seg fem venner, som igjen fikk muligheten til å invitere fem til. På denne måten har konserten i Oslo Spektrum 26. mars nå blitt utsolgt, og artisten setter derfor opp ytterligere en konsert. 

De som har sikret seg billett får imidlertid ikke bare tilgang til konserten, men også til en dynamisk opplevelse som allerede er i gang, kalt Reisen til Spektrum.  

– Personlig drives jeg nok mye av det å komme tett på andre, vær rundt mange ulike typer mennesker og samtidig kjenne et fellesskap. Noe av det mest magiske jeg vet om er på konserter de gangene det går fra å være mange klikker av mennesker til at det kjennes som vi alle smelter om til en slags enhet. Og målet med Reisen til Spektrum er nettopp det. At vi skal kjenne at vi er en del av noe sammen og se alt i en større sammenheng, sier Justad.

Med Reisen til Spektrum har artisten ønsket å bygge dette fellesskapet, kommunisere direkte publikummet sitt og gi de alle en unik opplevelse som varer fra billetten er kjøpt til de møtes i Oslos storstue i slutten av mars. Opplevelsene foregår både digitalt og fysisk, og Sondre kommer til å fortsette å skape nye ting fram til konsertene.

Nå vil han at alle som ønsker det skal kunne bli med på reisen, og inviterer til enda en konsert, fredag 25. mars 2022.

Billetter er i salg via reisentilspektrum.no 4. november kl. 20:00.

Ticketmaster var med på reisen

Det er alltid spennende å få være med på prosjekter hvor konseptet befinner seg litt utenfor den tradisjonelle boksen – spesielt når det kommer til markedsføring og konseptutvikling.

– Billettering kan være så mye mer enn et tradisjonelt forsalg og billettslipp. For oss i Ticketmaster har det har vært utrolig gøy å få være med på reisen. Det å få jobbe med en så kreativ gjeng med en klar visjon og et helt unikt konsept har vært veldig inspirerende. Å selge ut en konsert i Oslo Spektrum kun med fan to fan marketing er ganske så imponerende – budskapet her må være å tørre å tenke nytt, sier Malene Andersen, Brand & Campaign Expert Lead i Ticketmaster Norge.