Visste du at 43% av den norske befolkningen bruker Snapchat daglig? Vi jobber alltid for å være tilstede der fansen ønsker å høre fra oss, og basert på vår publikumsundersøkelse ønsker 70% å få informasjon via sosiale kanaler. Derfor er det veldig gøy å endelig kunne lanser vårt nye partnerskap med Snapchat som gjør det enda enklere å søke etter, og finne inspirasjon til arrangementer.

Nå kan publikum, basert på sine favorittsjangre finne sine favorittartister via ‘Ticketmatcher’ Mini hvor de vil bli matchet med kommende arrangementer. Derfra kan de bla gjennom arrangementene ved å sveipe til venstre eller høyre, lagre det de liker og invitere med venner ved å sende en chat eller en Snap.

Publikum kan også åpne Snap Map – Snapchats første kartlag med en partner noensinne, hvor de kan finne kommende arrangementer i nærheten eller i byer over hele verden.

”Ticketmaster bygger partnerskap og produktløsninger som setter våre kunders live-arrangementer foran de mest engasjerte og sannsynlige billettkjøperne,”

sier Dan Armstrong, EVP for Distributed Commerce hos Ticketmaster.

“Å jobbe med Snap gjør oss i stand til å engasjere en ny generasjon av publikummere. Å oppdage en kul konsert på Snap Map, og å dele det med vennene dine via Tickematcher Mini gir oss en helt ny måte å hjelpe artister, lag og arenaer med å nå denne viktige målgruppen. Live-arrangementer er sosiale opplevelser, og med dette partnerskapet er vi i stand til å inkorporere en sosial tilknytning helt fra begynnelsen ved oppdagelsen av arrangementet til kjøp gjennom opplevelsen på konserten eller kampen.”

Som kunde av Ticketmaster trenger du ikke å foreta deg noe som helst – dette skjer helt automatisk og har ingen kostnad!