Stilling: Client Support Manager

Hvor lenge har du jobbet i Ticketmaster?

Jeg startet å jobbe rett etter jeg var ferdig på kulturstudiet høsten 1998. Om man regner godt etter er det faktisk allerede over 23 år siden!

Hva jobber du med «Backstage»?

Jeg er teamleder på supportavdelingen for våre arrangører. Vi er et herlig team med en god blanding av gamle gode travere og nye friske tilskudd som til sammen innehar mange års erfaring, kunnskap og engasjement til å hjelpe våre arrangører med å tilrettelegge billettsalget på en best mulig måte for den enkelte arrangør.

Ellers er jeg også veldig glad i å jobbe ute på arrangement og se resultatet av hva vi jobber med. Det som gjør jobben vår virkelig meningsfull er å se gleden og forventningene til publikum som kommer og opplever et arrangement vi har tilrettelagt billettsalget til. Er jo spennende å se at uansett type arrangement så er det like fullt en forventning til det de har kjøpt billetter til, alt fra Bieber-fansen, via Tons of Rock til de som kommer med det norske flagg malt i ansiktet i Holmenkollen. Kanskje de alle er på vei til en opplevelse som kan bli et minne for livet?

Hva er ditt beste tips for å selge flest mulig billetter?

Først må man ha et godt nok produkt som man selv har trua på at flere ønsker å kjøpe.

Ellers vil jeg generelt anbefale å gjøre billettene så enkelt tilgjengelig som mulig og uten for mange alternativer med priser, pakker, kombinasjoner og varianter, det forvirrer ofte mer enn det gagner. Informer ellers godt i alle kanaler, bruk sosiale medier aktivt, og link overalt direkte til hvor man kan kjøpe billetter.

Hva er ditt beste live-minne?

Jeg trives nesten like godt med å se andre publikums reaksjoner på et arrangement som selv å være en av de, men om jeg skulle nevne et konkret selvopplevd live-minne, må det bli Leonard Cohens konsert på festningen i Halden i 2012. Stemningen som han klarte å formidle med sin ydmykhet, nydelige låter, dype stemme blandet med fantastiske kordamene var helt unik. I tillegg toppet det seg helt da mørket la seg som et mykt teppe over sommernatten, samtidig som månen sakte steg opp bak scenen og speilet seg i det lille tjernet ved siden av publikum – noe mer magisk har jeg sjelden opplevd!

Når var sist gang du sto på en scene?

Om det ikke er siste gangen, så husker jeg godt hvilken scene-opptreden som jeg selv syns var mest stas. Det var på en engangsforestilling på Det Norske Teatret med barneskolen. Jeg husker fortsatt en av replikkene mine fra den gang der jeg småkrangla med en annen om hvem som var best av Tomboy og a-ha: «Nei stjernene mine dei heiter a-ha med rågode tekster, og lyden er bra» – skulle tro jeg hadde skrevet det selv. 🙂

Hva er det beste med å jobbe i Ticketmaster?

Det beste med å jobbe i Ticketmaster er at vi er en gjeng med gode kollegaer og har et godt miljø, samtidig som vi sammen er det viktige bindeleddet mellom de gode opplevelsene som arrangørene skaper, og et forventningsfullt publikum som trenger gode og minnerike opplevelser.