Møt våre nye kollegaer. Vi ønsker Kristine og Ingrid velkommen til markedsavdelingen i Ticketmaster!

Kristine Andersen
Marketing Intern

“Musikkentusiast fra Bergen som høsten 2021 flyttet til storbyen for å begynne på en linje som heter Creative Industries Management. Jeg har alltid vært interessert i musikk, men var lenge usikker på hvilken vei jeg skulle gå for å nå mine mål. Da jeg kom over denne linjen var det ingen tvil – jeg måtte til Oslo!

Nå går jeg 3.året av bachelorlinjen, og vil si at studieretningen gjerne gjenspeiler meg som person: både kreativ og uttrykksfull. I løpet av studietiden har jeg hatt fag som blant annet live-bransjene, underholdningsbransjene og eventledelse.

På fritiden er jeg glad i å utfordre meg selv, og oppleve nye ting. Da jeg flyttet til Oslo var det fortsatt restriksjoner, så jeg bestemte meg for å begi meg ut på noe helt nytt. Dette resulterte i at jeg startet med et lerret, litt maling og en malepensel som har ført til at jeg i dag både har det som en hobby, og som sidejobb.

Jeg har alltid vært interessert i det kreative, og spesielt innenfor musikk. Å jobbe hos Ticketmaster gir meg en unik mulighet til å utvide mitt nettverk, og dykke dypere inn i både markedsførings- og live-bransjen. Jeg håper at jeg i løpet av min tid i Ticketmaster får kompetanse jeg kan bygge videre på, på veien mot drømmen om å bli artistmanager.

Jeg gleder meg til hoppe inn i utfordringene og opplevelsene jeg kommer til å snuble over i løpet av mitt internship!”

Ingrid Aase-Nilsen
Marketing Intern

“Hei, jeg er en musikkentusiast fra Lillestrøm og elsker å dra på konserter i ulike sjangre som pop, rnb, indie og soul for å nevne noen. Og jeg bruker gladelig alle sparepengene mine på å dra på konserter! Så jeg tror at jeg har funnet veien til rett sted. Jeg ser frem til å lære masse innenfor bransjen og utvide nettverket mitt.

Akkurat nå tar jeg en master i strategisk kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania. Jeg kommer inn i stillingen med en solid forståelse av hvordan man effektivt kan kommunisere med målgrupper og oppnå spesifikke mål. Fra tidligere har jeg også en bachelor i medier og kommunikasjon fra OsloMet med erfaring fra grafisk design og forståelse av bruk av de ulike sosiale mediene. Jeg har et sterkt blikk for design og elsker å knytte det opp mot sosiale medieplattformer for å bidra til salg og brand awareness.

Nå er jeg her med dere i Ticketmaster som deres nye intern i markedsavdelingen. Her skal jeg jobbe mye med bloggen og organisk SoMe – og som den yngste på kontoret (Gen Z) skal jeg hjelpe de andre med å forstå seg på ulike trender som sirkulerer der ute for at Ticketmaster skal henge med i «tiden». Er du på TikTok? Da har du nok allerede sett meg der😊”