Tidligere i år ble vi kontaktet av polititet som sier at de har sett en økning i billettsvindel den siste tiden. Derfor har vi valgt å legge enda mer fokus på Ticketmaster Resale som tema i vår kommunikasjon mot publikum nå som sommeren, og høysesong for billettsvindel nærmer seg.

Annonsering på Finn.no

Mange velger å videreselge billettene sine på Finn.no, men da har man ingen garanti for at billettene er ekte eller at selger følger loven om å selge billettene til pålydende eller lavere. Derfor har vi valgt å tapetsere billettsidene til Finn.no med annonser om Resale i hele sommer. Annonsene har to forskjellige fokus, en rettet selger; “Kan du ikke dra allikevel?” og en rettet mot kjøper; “Desperat etter billetter?”. Vi håper at disse annonsene kan være med på å rette fokus mot de trygge løsningene som allerede finnes, og at publikum ikke tar sjansen på å kjøpe og selge billetter i forum hvor man ikke kan verifisere at billetten er ekte. Til begge annonsene har vi laget artikler med informasjon til publikum:

Ticketmaster Resale

Ticketmaster er opptatt av gode brukeropplevelser som gjør det mulig for ditt publikum å gå på arrangementene de elsker. Vår Resale-løsning gjør det mulig for selgeren å dekke kostnadene sine samtidig som noen andre får glede av å gå på arrangementet ditt.

Vi håper at dette blir slutten på svindel eller forvirrende andrehåndssalgssteder for ditt publikum. Alle billettypene til showet ditt selges sikkert på ett sted på Ticketmaster.no. Publikum får tryggheten og kundeservicen som de er kjent med, uansett hvilken type billett de kjøper.

Prosessen er enkel, når ditt publikum ønsker å selge billetten sin, går de inn på Ticketmaster-kontoen sin, finner billetten det gjelder, og klikker “selg”. Vi vet hvor mye de kjøpte billetten for og sørger for at billettene selges til den opprinnelige prisen eller lavere. Billettene blir da oppført på nettsiden vår, slik at den blir tilgjengelig for andre kjøpere.

Les mer om Resale her.

Visste du at publikum enkelt kan dele Resale-billettene sine sosiale medier? Les mer her.

Hvordan kan du som arrangør kommunisere dette til ditt publikum?

Vi har flere kunder som aktivt kommuniserer om Ticketmaster Resale i sosiale kanaler for å unngå svindel på sine arrangementer. Se et eksempel fra Sweden Rock Festival her:

Ønsker du å bruke artworket fra vår kampanje? Ta kontakt med oss på [email protected] så kan vi sende deg formater som kan brukes i sosiale medier.