Ticketmaster utvider til Asia ved ta over Tixcraft i Taiwan, samt å lansere Ticketmaster Singapore. Ticketmaster vil nå være globalt representert i 32 land.

Med denne utvidelsen vil fans fra hele Asia få tilgang til Ticketmasters enestående service, mens artister og arrangementspromotører vil få muligheten til å utnytte Ticketmasters innovative billettsystemer til det fulleste.

Mark Yovich, President for Ticketmaster International, sier: «Ved å ta over markedsledende Tixcraft i Taiwan og ved å lansere Ticketmaster Singapore har vi etablert to fantastiske grupper med talentfulle mennesker for å støtte den raskt voksende livescenen i Asia. Vi introduserer et bredere tilbud innen service og valg arrangører i hele regionen, og vi kan nå bistå fans med sømløs tilgang til vår verdensomdekkende markedsplass for arrangementer.»

Som et resultat av dette steget har tidligere administrerende direktør for APACTIX, Chad Phillips, blitt tildelt den nye rollen som administrerende direktørfor Ticketmaster Asia, lokalisert i Asia.

Som kommentar til begivenheten sier Phillips: «I løpet av de siste årene har industrien for liveunderholdning i hele Asia opplevd en enorm vekst, og akkurat nå er det perfekte tidspunktet for å introdusere Ticketmaster i Taiwan og Singapore. Jeg gleder meg stort til å bli en del av teamet og ser frem til å administrere lanseringen av verdens mest innovative marked for billettsalg.»

Tixcraft, grunnlagt i 2014 av KT Chiu, er Taiwans ledende musikkbillettplattform som jobber med de største promotørene i Taiwan, inkludert B’in, Live Nation Taiwan og iMe Taiwan. KT Chiu, som for tiden fungerer som administrerende direktør, vil forbli i selskapet og ha samme rolle for Ticketmaster Taiwan.

«Som den verdensledende aktøren innenfor billettsalg, er det en ære å være en del av Ticketmaster. Ved å bringe Ticketmasters teknologi og service til Taiwan og ta del av selskapets enorme globale nettverk, vil vi revolusjonere billettopplevelsen for fans, arenaer, sportsklubber og arrangører i Taiwan», sier Chiu.

Lanseringen av Ticketmaster i Taiwan og Singapore komplementerer Live Nations allerede eksisterende virksomhet for konsertpromotering over hele Asia. Live Nation har kontorer i Shanghai, Hong Kong, Tokyo, Seoul, Singapore, Taipei, Bangkok, Kuala Lumpur, Melbourne, Sydney, Brisbane og Auckland. I 2019 kunngjorde selskapet en enorm utvidelse av sin virksomhet i Singapore ved å ta over de ledende promotørene One Production og PR Worldwide i Malaysia, samtidig som de også tilegnet store avtaler for sin voksende virksomhet i Kina. I desember i fjor lanserte Live Nation Asia et nytt kreativt markedsføringsbyrå under navnet Live Nation Connections for å koble merkevarer til fans over hele Asia.