Våre kunder
Vi i Ticketmaster jobber sammen med promotører, arrangører, labels, management, artister og samarbeidspartnere innenfor livebransjen. Se hva noen av våre kunder sier om dette samarbeidet.
«Ticketmaster har hatt ansvar for billettsalget til de ti konsertene Karpe skal spille i Oslo Spektrum i august 2021. Deres markedskanaler har gitt oss den best tenkelige synligheten og oppfølgingen fra supportavdelingen har vært over all forventning – både før og under billettslipp. Vi gleder oss til videre samarbeid med Ticketmaster Norge.»
«Ticketmaster+Palmesus = ❤
Ticketmaster har trofast stått ved vår side på reisen fra en liten vennersvennerfest til Skandinavias største strandfest.
Behovene har forandret seg og idéene har kommet på rekke og rad, hvor Ticketmaster har vært en god sparringspartner og hele tiden løsningsorientert. Stikkord for vårt samarbeid er innovasjon (fra oss og Tickemaster), passion og kompetanse!»
«Ticketmaster er en super samarbeidspartner som har vært til stor hjelp i vår virksomhet i et krevende marked.
«Etter 15 år som kunde har jeg rimelig god kjennskap til Ticketmaster som organisasjon. Både plattform for billettsalg og oppfølging fra Ticketmaster sine ansatte fungerer utmerket. De gangene vi har hatt utfordringer får vi raskt hjelp. De tar jobben seriøst og løser våre problemer. Det gjelder både i og etter arbeidstid.
Ticketmaster bruker penger på å synliggjøre våre oppsetninger både gjennom Google ads, søkeord og sosiale medier – samt redaksjonelle nyhetsbrev og annonser på ticketmaster.no. På denne måten hjelper de oss å nå et annet publikum enn de som er våre kjernekunder.»
«I Ticketmaster-sammenheng er vi en liten arrangør. Likevel har vi de siste fem årene opplevd å bli fulgt opp på en måte som er helt unik; Raske tilbakemeldinger, egne folk som er tett på og som er lett å jobbe med og ikke minst en billett-pusher som står oss last og brast i gode og “onde” tider.
Alt dette har bidratt til at vi som arrangør har fått både muskler og selvtillit til å bygge publikum, kunnskap og evnen til å satse tungt i et krevende marked.
All ynglende business handler om gode relasjoner og de har vi mange av i Ticketmaster Norge.»
«Nordic Beats Norway har samarbeidet med Ticketmaster om salg av billetter siden vi startet opp med det aller første We Love The 90s showet i Drammenshallen i 2011. Som konsertarrangør er og blir den viktigste inntektskilden billettsalg, og som alle arrangører vet så er det en bransje som kan svinge veldig. I de tilfellene hvor man har opplevd litt sviktende billettsalg har det vært veldig godt for oss å ha en løsningsorientert partner som Ticketmaster.
Vi har hele veien jobbet tett sammen i opp- og nedturer, og vi har i løpet av 10 år utviklet et godt og nært forhold til hele organisasjonen, både jobbmessig og privat. Kombinasjonen av gode tekniske løsninger, fantastisk service og et team som alltid kommer opp med gode løsninger gjør Ticketmaster til det naturlige valget for oss på distribusjon av billetter.»
«Brygga Kultursal Halden er en stor aktør på kulturfronten i Viken og den største lokale aktøren i Halden. Vårt nedslag er både lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt, spesielt mot Sverige og Danmark med kort avstand til begge land. Som en seriøs driver er vi avhengig av topp leveranse på vårt ticketingsystem, og for meg er det kun Ticketmaster som oppfyller våre krav til leveranse.
For det første er selskapet meget godt etablert med over 40 års erfaring. De har en lojal og stabil stab med årelang og inngående kjennskap til både markedsrelaterte problemstillinger så vel som tekniske. Dette gir en unik kompetanse man ikke kan finne andre steder.
For det andre er servicenivået høyt, noen ganger skyhøyt. Med dette menes at Ticketmaster stikker seg frem også på servicenivå, som igjen er basert på servicekompetansen. Det ene er at jeg har et lokalt kontor å forholde meg til, både på telefon og mail, men også fysisk, der jeg kan ta turen innom og bli møtt med serviceinnstilte medarbeidere.
For det tredje har Ticketmaster gode tekniske løsninger, de er raske på leveranse og de er meget lydhøre for ønskede tillegg eller endringer i eksisterende systemer.
For det fjerde besitter Ticketmaster en unik kunnskap om markedet fordi de har vært i gamet så lenge. De kjenner konjunkturene og hvordan man best implementerer løsninger og markedskampanjer. Og det er særs viktig. Man kjenner sitt lokale marked best, mens Ticketmaster kjenner alt utenfor.
For det femte har man muligheter til å skape kontrakter skreddersydd for eget behov, ikke bare en standardmal som alle får. I denne kan man legge inn f.eks. markedsrelatert bistand som man får mye ut av. Med 236 000 følgere er det klart at Brygga ønsker å være med der synligheten er størst.
Som kunde hos Ticketmaster er man med i en merkevare som er verdens største innen billettering. Det skaper kvalitetsfølelse og en seriøsitet som ikke har grenser. Med dette menes at kunder i andre land kjenner til merkevaren Ticketmaster, og det er meget stor sannsynlighet for at kundene er registrert fra før. Dette merker vi godt med svensker som kommer på våre arrangementer.
Til sist er det viktig å fremheve at hos Ticketmaster er man ikke bare en kunde, men mer en venn som behandles deretter. Å by på seg selv er meget lett hos Ticketmaster, fordi man får dobbelt tilbake.»
Klar for å løfte billettsalget ditt til et nytt nivå?