Våre kunder

Vi i Ticketmaster jobber sammen med promotører, arrangører, labels, management, artister og samarbeidspartnere innenfor livebransjen. Se hva noen av våre kunder sier om dette samarbeidet.

«Ticketmaster har hatt ansvar for billettsalget til de ti konsertene Karpe skal spille i Oslo Spektrum i august 2021. Deres markedskanaler har gitt oss den best tenkelige synligheten og oppfølgingen fra supportavdelingen har vært over all forventning – både før og under billettslipp. Vi gleder oss til videre samarbeid med Ticketmaster Norge.»

Silje Larsen Borgan

Manager, Little Big Sister

«Ticketmaster+Palmesus = ❤
Ticketmaster har trofast stått ved vår side på reisen fra en liten vennersvennerfest til Skandinavias største strandfest.
Behovene har forandret seg og idéene har kommet på rekke og rad, hvor Ticketmaster har vært en god sparringspartner og hele tiden løsningsorientert. Stikkord for vårt samarbeid er i
nnovasjon (fra oss og Tickemaster), passion og  kompetanse!»

Anders Iglebekk

CTO, Palmesus

«Ticketmaster er en super samarbeidspartner som har vært til stor hjelp i vår virksomhet i et krevende marked.

– Dedikerte ansatte 
– Rask support 
– Gode systemer
Ticketmaster er et naturlig valg av billett-leverandør for oss.»
Andreas Kristiansen

Daglig Leder, Wrightegaarden

«Etter 15 år som kunde har jeg rimelig god kjennskap til Ticketmaster som organisasjon. Både plattform for billettsalg og oppfølging fra Ticketmaster sine ansatte fungerer utmerket. De gangene vi har hatt utfordringer får vi raskt hjelp. De tar jobben seriøst og løser våre problemer. Det gjelder både i og etter arbeidstid.

Ticketmaster bruker penger på å synliggjøre våre oppsetninger både gjennom Google ads, søkeord og sosiale medier – samt redaksjonelle nyhetsbrev og annonser på ticketmaster.no. På denne måten hjelper de oss å nå et annet publikum enn de som er våre kjernekunder.»

Magnus Giving

Digitalt Ansvarlig, Oslo Nye Teater

«I Ticketmaster-sammenheng er vi en liten arrangør. Likevel har vi de siste fem årene opplevd å bli fulgt opp på en måte som er helt unik; Raske tilbakemeldinger, egne folk som er tett på og som er lett å jobbe med og ikke minst en billett-pusher som står oss last og brast i gode og “onde” tider.

Alt dette har bidratt til at vi som arrangør har fått både muskler og selvtillit til å bygge publikum, kunnskap og evnen til å satse tungt i et krevende marked.

All ynglende business handler om gode relasjoner og de har vi mange av i Ticketmaster Norge.»

Jan Kenneth Transeth

Manager, Dirty Old Town AS/ Karmakosmetix Music

«Nordic Beats Norway har samarbeidet med Ticketmaster om salg av billetter siden vi startet opp med det aller første We Love The 90s showet i Drammenshallen i 2011. Som konsertarrangør er og blir den viktigste inntektskilden billettsalg, og som alle arrangører vet så er det en bransje som kan svinge veldig. I de tilfellene hvor man har opplevd litt sviktende billettsalg har det vært veldig godt for oss å ha en løsningsorientert partner som Ticketmaster.

Vi har hele veien jobbet tett sammen i opp- og nedturer, og vi har i løpet av 10 år utviklet et godt og nært forhold til hele organisasjonen, både jobbmessig og privat. Kombinasjonen av gode tekniske løsninger, fantastisk service og et team som alltid kommer opp med gode løsninger gjør Ticketmaster til det naturlige valget for oss på distribusjon av billetter.»

Thomas Borgvang

Creative Director / Partner, Nordic Beats

«Brygga Kultursal Halden er en stor aktør på kulturfronten i Viken og den største lokale aktøren i Halden. Vårt nedslag er både lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt, spesielt mot Sverige og Danmark med kort avstand til begge land. Som en seriøs driver er vi avhengig av topp leveranse på vårt ticketingsystem, og for meg er det kun Ticketmaster som oppfyller våre krav til leveranse.

For det første er selskapet meget godt etablert med over 40 års erfaring. De har en lojal og stabil stab med årelang og inngående kjennskap til både markedsrelaterte problemstillinger så vel som tekniske. Dette gir en unik kompetanse man ikke kan finne andre steder.

For det andre er servicenivået høyt, noen ganger skyhøyt. Med dette menes at Ticketmaster stikker seg frem også på servicenivå, som igjen er basert på servicekompetansen. Det ene er at jeg har et lokalt kontor å forholde meg til, både på telefon og mail, men også fysisk, der jeg kan ta turen innom og bli møtt med serviceinnstilte medarbeidere.

For det tredje har Ticketmaster gode tekniske løsninger, de er raske på leveranse og de er meget lydhøre for ønskede tillegg eller endringer i eksisterende systemer.

For det fjerde besitter Ticketmaster en unik kunnskap om markedet fordi de har vært i gamet så lenge. De kjenner konjunkturene og hvordan man best implementerer løsninger og markedskampanjer. Og det er særs viktig. Man kjenner sitt lokale marked best, mens Ticketmaster kjenner alt utenfor.

For det femte har man muligheter til å skape kontrakter skreddersydd for eget behov, ikke bare en standardmal som alle får. I denne kan man legge inn f.eks. markedsrelatert bistand som man får mye ut av. Med 236 000 følgere er det klart at Brygga ønsker å være med der synligheten er størst.

Som kunde hos Ticketmaster er man med i en merkevare som er verdens største innen billettering. Det skaper kvalitetsfølelse og en seriøsitet som ikke har grenser. Med dette menes at kunder i andre land kjenner til merkevaren Ticketmaster, og det er meget stor sannsynlighet for at kundene er registrert fra før. Dette merker vi godt med svensker som kommer på våre arrangementer.

Til sist er det viktig å fremheve at hos Ticketmaster er man ikke bare en kunde, men mer en venn som behandles deretter. Å by på seg selv er meget lett hos Ticketmaster, fordi man får dobbelt tilbake.»

Martin Gundersen

Daglig Leder, Brygga Kultursal Halden

19 nye konferanseposter klare til Trondheim Calling 2023!

Endelig blir det Trondheim Calling igjen, og helgen 9. - 11. februar samles musikkbransje og musikere fra hele Norge i Trondheim! Med dagens slipp er hele 39 konferanseposter klare og programmet nesten komplett. Konferansen foregår torsdag, fredag og lørdag. Noen...

Ticketmaster Backstage på by:Larm

Takk for i år by:Larm! Som stolt sponsor av by:Larm ønsker vi å takke for fantastiske dager fylt med masse ny musikk, kunnskap og bekjentskaper. For første gang hadde vi vårt eget faglige opplegg under by:Larm; Ticketmaster Backstage i Leiligheten på Rockefeller. Det...

2.500 konserter på 25 år – John Dee feirer 25-års jubileum i oktober!

Foto: The Good The Bad and The Zugly på John Dee I 2018, foto: Marius Dale Hva har Susanne Sundfør, Queens of the Stone Age, Robyn, Muse, Lars Winnerbäck, Veronica Maggio, Deftones, Van Morrison, Highasakite, Madrugada, Dave og Mastodon til felles? Jo, alle disse...

Ticketmaster er markedsleder på festival i Norge

Ticketmaster er markedsleder på festival i Norge og vi har den beste salgsplattformen og tjenestene som må til for å dekke behovet festivaler har rundt billettering. Når det kommer til signering av nye festivaler har Ticketmaster hatt sin beste vår, og vi har vært så...

Høstlansering på Rockefeller

Etter to år med nedstengning er Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene endelig tilbake for fullt med rekordmange konserter! Det var fint å endelig kunne møtes igjen i Leiligheten på Rockefeller til den årlig høstlanseringen sammen med gode bransjekollegaer. Høsten...

Ticketmaster har signert ny langsiktig avtale med Palmesus og Lund Gruppen

Vi har vært samarbeidspartner med Palmesus siden oppstarten av festivalen og med LGA siden 2019. Det er derfor utrolig gøy at vi nå har signert en ny langsiktig avtale med begge arrangører. - Ticketmaster har vært en samarbeidspartner av Lund Gruppen og Palmesus...

Endelig var det klart for Holmenkollen Skifestival igjen!

Etter 2 års ventetid var det endelig klart for Kollenbrøl igjen og 130 års markering av Holmenkollen Skifestival. Det ble en fantastisk helg med flere norske utøvere på toppen av pallen i strålende sol. Vi gratulerer Daniel-André Tande med sin første seier siden...

Rekordhøst for Brygga Kultursal

I en tid hvor restriksjoner har satt agendaen for bransjen er det ekstra stas at Brygga Kultursal klarte å sette publikumsrekord i november. Helgen 12.-13. november ble tidenes best besøkte helg siden oppstarten i 2008! Hele 750 publikummere fikk med seg Maria Mena og...

Inviterte én fan til konsert i Oslo Spektrum – nå er det utsolgt

Da Sondre Justad skulle annonsere sin største konsert noensinne var det viktig for han å beholde også det nære og personlige mellom han og publikummet sitt. I stedet for en storslått lansering inviterte han derfor den personen som har vært på flest konserter med han...

Slottsfjell er tilbake!

Slottsfjell er tilbake, og som vi gleder oss! Helt siden oppstarten i 2003 har Slottsfjell vært en av Norges viktigste og mest populære festivaler. Etter pandemien og et par års fravær er Slottsfjell nå klar for å presentere tidenes festival – tilpasset et nytt tiår....

Klar for å løfte billettsalget ditt til et nytt nivå?