aRTISTSIDE / ADP
- 2048x1152px i format JPG eller PNG maks 2MB
- Merk. bildet er beskåret for å passe til forskjellige kanaler, så bildet skal derfor ha en margin i kantene, omtrent 4:3. Bildet skal helst være uten tekst.
- En kort tekst / biografi om artist/om arrangementet
- Materialet sendes til [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt
UTVIDET LANDINGSIDE / EADP
EKSEMPEL: Tons of Rock, Oslo Nye, Palmesus
- Headerbilde: 1024 x 432px (jpg, png) for desktop og 375 x 310px (jpg, png) for mobil. Vi anbefaler live-bilde av artist eller fra festival/forestilling uten tekst
- Line Up bilde/poster: Du velger -kan publiseres i alle formater (jpg, png)
- Bilde-og videogalleri: 900 x 600px (jpg, png). For video trenger vi lenke til Youtube eller vimeovideo i tillegg til thumbnail-bilde (900x600px).
- Om-bilde: 720 x 568px (jpg, png). Bilde av artist, festival logo/poster eller live-bilde
- Om-tekst (Info/bio om artist/festival)
- Nedtellingsbilde: 1024 x 432px for desktop og 375 x 310px for mobil (jpg, png)
- FAQ: Vi anbefaler 3-10 spørsmål og svar om arrangementet.
- Annet: 400 x 225px (jpg, png + kort tekst). Kan brukes til informasjon om mersalg, camp, aktiviteter, hotell, restaurant o.l.
- Materialet sendes til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
FORSIDE ANNONSER
- Main: 1440x450px & 720x405px – max. 200 KB
- Populære arrangementer: 720x405px – max. 200 KB
- Sjekk også ut: 368x207px – max. 200 KB
- Bildene/annonsene bør ha minst mulig tekst, men gjerne inkludere en logo. Hvis man ønsker å inkludere tekst anbefaler vi at teksten legges på toppen eller på høyre side for å unngå at det dekkes over av kjøpsknappen og informasjonsteksten.
- Sjekk ut Ticketmaster.no for plassering og eksempler.
- Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
SOSIALE MEDIER
- Video:
- Feed: 1080×1080 (1:1)
- Insta Feed: 1080×1350 (4:5)
- Story: 1920×1080 (9:16)
- Format: mp4, mov, gif
- Maks: 4GB
- Video er det annonseformatet som gir best respons og engasjement.
- Bilde:
- Feed: 1080×1080 (1:1)
- Insta Feed: 1080×1350 (4:5)
- Story: 1920×1080 (9:16)
- Format: peg, png
- Maks: Ingen begrensning
- Bilde av live er å foretrekke. Man kan ha en bildeannonse med 2 eller flere bilder (karusellannonse) – perfekt for deg som har flere arrangementer eller artister å promotere som del av et program eller festival line-up.
- Tekst:
- Send oss gjerne ønsket tekst (pressemelding eller lignende) så tilpasser vi til post/annonse.
- Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
NYHETSBREV
Segmentert Nyhetsbrev & TicketAlert:
- Bilde: 600x250px max 200 kb (jpeg, png, gif).
- Bildet bør ha minst mulig tekst, men kan gjerne inkludere en logo. Teksten bør være kort og selgende med en klar CTA.
- Tekst (kun segmentert nyhetsbrev). Send oss gjerne ønsket tekst evt. pressemelding eller lignende så tilpasser vi.
- Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
GND (GOOGLE DISPLAY NETWORK)
Banner formater til Google display network annonsering:
- Square/ rectangle:
200×200, 240×400, 250×250, 250×360,
300×250, 336×280, 580×400 - Skyscraper: 120×600, 160×600, 300×600, 300×1050
- Leaderboard: 468×60, 728×90, 930×180, 970×90,
970×250, 980×120 - Mobile: 300×50, 320×50. 320×100
- Bilde formater GIF, JPG, PNG
- HTML5 formater ZIP som inneholder HTML, og valgfritt med CSS, JS, GIF, PNG, JPG, JPEG, SPG (Responsiveeller standard)
- AMPHTML formater ZIP som inneholder 1 HTML dokument og opp til 39 media assets.
- Maks størrelse 150KB for bildefiler og 600KB for ZIP filer. Maks 30 sekunders loop for GIF.
- Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
YOUTUBE ANNONSERING
Annonsering på Youtube:
- Video 1: 6 sekunder
- Video 2: 15 sekunder
- Format: 9:16 og 16:9
- Filtype: mp4
- Maks størrelse: 256GB
- Tekst: Overskrift: Max 15 tegn. Lang overskrift (nødvendig): Max 90 tegn.
- Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
COLLECTOR CARD
- Bilde: 54mm x 85mm og 59 x 95 mm med bleed (artist, festivallogo e.l.)
- Format: jpg, png, pdfeller tiffi CMYC
- Størrelse: Minst 300dpi
- Merk: Bildet burde være med bleed, men uten kantlinjer.
- Materialet sendes til din kontaktperson eller til [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
PDF BILLETTEN
Annonser på PDF billetten:
- Bilde øverst: 260×220 px
- Bilde nederst 260×110 px
- Format: JPG
- Maks: 1 MB
- Materialet sendes til din kontaktperson eller til [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
CO-BRANDET GAVEKORT
- Bilde: 1050 x 662px (jpeg, 300dpi)
- Logo: (png, vector)
- Materialet sendes til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
BRANDET KJØPSFLYT
EKSEMPEL: Tons of Rock, Foynhagen, Palmesus
Få et brandet kjøpsflyt fra din nettside in til Ticketmaster.
- Brand-Logo: Max. 44 x 200 px (15 KB – PNG)
- Farvekoder: Hex koder for header, bakgrunn, footer og knapper.
- Materialet sendes til: [email protected]
- Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.