Materialspesifikasjoner for annonsering og branding med Ticketmaster
På denne siden finner du informasjon om Ticketmaster sine materialspesifikasjoner og leveringsfrister for annonsering og branding.
Annonsemateriell, forespørsel om priser eller tilgjengelighet for annonsering sendes til [email protected]
1M
Ticketmaster.no
94%
merkevarebevissthet
abonnenter på vårt
nyhetsbrev
250K
500K
partnernettverk

Forside annonser på Ticketmaster.no
Vår nettbutikk er en av Norges største med over 1 million unike besøkende hver måned. Markedsfør arrangementet ditt på vår hjemmeside med svært kjøpsutløsende annonser, og potensielle billettkjøpere vil finne arrangementet ditt enda enklere. Annonsene har veldig god synlighet både på desktop og mobil.
Materialspesifikasjoner
Annonse/plassering | Formater | Filtype | Maks størrelse | Pris |
1. Home/Main Spotlight: Toppen av forsiden med 5 forskjellige annonser i rotasjon. | 1440x450px 720x405px 368x207px |
jpg | 200kb | på forespørsel |
2. Populære Arrangement: 5 annonser, plassering 1-5. | 720x405px 368x207px |
jpg | 100kb | på forespørsel |
3. Sjekk også: 6 annonser, plassering 1-6. | 720x405px 368x207px |
jpg | 100kb | på forespørsel |
Bildene bør ha minst mulig tekst, men gjerne inkludere en logo. Hvis man ønsker å inkludere tekst anbefaler vi at teksten legges på toppen eller på høyre side for å unngå at det dekkes over av kjøpsknappen og informasjonsteksten.
Sjekk ut Ticketmaster.no for plassering og eksempler.
Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
Organiske poster på Facebook og Instagram
Ticketmaster Norge har over 250k følgere på Facebook og Instagram. Vi annonserer i begge kanaler i Norge. Annonsen vil bli segmentert til en relevant målgruppe basert på interesser, tidligere kjøpshistorikk og besøkshistorikk til Ticketmaster.no. Målgruppen avtales i forkant.

Materialspesifikasjoner
Materiale (bilde eller video) | Format | Filtype | Maks størreslse | Pris |
1. Video* | 1080×1080, 1920×1080 eller 4:5 | mp4, mov, gif | 4gb | på forespørsel |
2. Bilde (Bilde av live er å foretrekke) | 1080×1080 eller større kvadratisk format. (Anbefalt 1080×1350 på Instagram) | jpg, png | ingen begrensning | |
3. Tekst |
Send oss gjerne ønsket tekst så tilpasser vi | – | – | |
4. Bilde Instagram story |
1080×1920 | jpg, png |
*Merk. Video er det annonseformatet som gir best respons og engasjement.
Bilde av live er å foretrekke. Man kan ha en bildeannonse med 2 eller flere bilder (karusellannonse) – perfekt for deg som har flere arrangementer eller artister å promotere som del av et program eller festival line-up.
Det er ønskelig med maks 20% tekst i bildet (retningslinjer fra Facebook). Ønsket tekst/budskap i annonsen sender du til oss. Du kan sjekke om bildet med tekst blir godkjent av Facebook her: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt

Segmentert Nyhetsbrev
Med over 400k abonnenter kan du nå ditt publikum med vårt segmenterte nyhetsbrev. Direkte markedsføring er en av de beste metodene for å nå rett målgruppe. Vi tilbyr skreddersydde nyhetsbrev basert på dine behov, og sporer klikk, åpningsgrad og konverteringer.
Materialspesifikasjoner
Materiale | Formater | Filtype | Maks størrelse | Pris |
1. Bilde/banner | 600x300px | jpg/png | 200kb | på forespørsel |
2. Tekst | Tekst | – | – |
Bildet bør ha minst mulig tekst, men kan gjerne gjerne inkludere en logo. Teksten bør være kort og selgende med en klar CTA.
Bildeformat:
Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.
Annonsering på Facebook og Instagram
Ticketmaster Norge har over 250k følgere på Facebook og Instagram. Vi annonserer i begge kanaler i Norge. Annonsen vil bli segmentert til en relevant målgruppe basert på interesser, tidligere kjøpshistorikk og besøkshistorikk til Ticketmaster.no. Målgruppen avtales i forkant.

Materialspesifikasjoner
Materiale (bilde eller video) | Format | Filtype | Maks størreslse | Pris |
1. Video* | 1080×1080, 1920×1080 eller 4:5 | mp4, mov, gif | 4gb | på forespørsel |
2. Bilde (Bilde av live er å foretrekke) | 1080×1080 eller større kvadratisk format. (Anbefalt 1080×1350 på Instagram) | jpg, png | ingen begrensning | |
3. Tekst |
Send oss gjerne ønsket tekst så tilpasser vi | – | – | |
4. Bilde Instagram story |
1080×1920 | jpg, png |
*Merk. Video er det annonseformatet som gir best respons og engasjement.
Bilde av live er å foretrekke. Man kan ha en bildeannonse med 2 eller flere bilder (karusellannonse) – perfekt for deg som har flere arrangementer eller artister å promotere som del av et program eller festival line-up.
Det er ønskelig med maks 20% tekst i bildet (retningslinjer fra Facebook). Ønsket tekst/budskap i annonsen sender du til oss. Du kan sjekke om bildet med tekst blir godkjent av Facebook her: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt

Annonsering på Youtube
Nå ditt publikum på en effektiv målrettet måte ved å bruke Ticketmaster sin unike data i annonsering på Youtube. Youtube annonsering lar deg målrette annonsene dine til en spesifikk målgruppe, slik at du kan få maksimal effekt og måloppnåelse. Prøv annonsering på Youtube i dag og se hvordan det kan hjelpe deg å nå dine forretningsmål!
Materialspesifikasjoner
Materiale (bilde eller video) | Format | Filtype | Maks størreslse | Pris |
1. Video minst 5 sec | 4:5 Youtube URL eller så laster vi opp | 256 GB | på forespørsel | |
2. Tekst |
Overskrift: Max 15 tegn. Lang overskrift (nødvendig): Max 90 tegn.
|
|
|
Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt
Programmatisk annonsering
Vår unike kundeinnsikt bidrar til å fremme deg som kunde gjennom å bruke vår søks- og kjøpsdata. Vi lager målrettede annonser til Google Ad-Network (nettaviser, musikknettsider o.l) med et skreddersydd budskap mot ditt publikum. Relevante målgrupper lages basert på interesser, tidligere kjøpshistorikk og besøkshistorikk fra Ticketmaster.no. Kampanjen optimaliseres for deg basert på kost per salg for en bedre ROI. Les mer om Programmatisk annonsering

Materialspesifikasjoner
Annonse/plassering | Formater | Filtype | Maks størrelse | Pris |
Bilde/banner – obligatoriske formater | 300×250, 300×600, 160×600, 728×90, 320×50, 980×120 og 930×180. | jpg, png, gif, html5 | 10 MB | på forespørsel |
Bilde/banner – valgfrie formater | 300×50, 120×600, 468×60, 600×350, 320×250, 336×280, 600×300 og 350×50 | jpg, png, gif, html5 | 10 MB | på forespørsel |
NB: Animerte bilder trenger et statisk bilde i jpg eller png som backup.
Materialet sendes i god tid før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.

Collector Ticket
Collector Ticket er utviklet for de som vil ta vare på billetten som en suvenir etter et arrangement. Dette er et unikt produkt med eget design tilpasset de aktuelle arrangementene. Billetten er på størrelse med et bankkort, kommer i hard plast og leveres med snor til å henge rundt halsen.
Materialspesifikasjoner
Materiale | Format | Filtype | Størreslse | Pris |
1. Bilde (artist, festivallogo e.l.)* | 54mm x 85mm og 59 x 95 mm med bleed | jpg, png, pdf eller tiff i CMYC | Minst 300dpi | – |
*Merk: Bildet burde vøre med bleed, men uten kantlinjer. Se eksempel under:
Materialet sendes til din kontaktperson eller til [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt
Salgs- og artistside (ADP) på Ticketmaster.no
Artistsiden samler alle arrangementene til en artist, en gruppe, en forestilling, en festival eller lignende. Mangler det en artistside som passer ditt arrangement? Send oss et bilde, så får arrangementet ditt gratis synlighet gjennom arrangementets salgsperiode, for eksempel ved hjelp av direkte markedsføring som automatiserte e-poster. Vi anbefaler også å sende oss en infotekst for å øke synligheten av arrangementet på søkemotorer som Google.

Materialspesifikasjoner
Materiale | Format | Filtype | Maks størreslse | Pris |
1. Bilde (artist, festivallogo e.l.) | 2426x1365px* | jpg/png | 2mb | 0 NOK |
2. Infotekst | tekst | – | – | 0 NOK |
* Merk. bildet er beskåret for å passe til forskjellige kanaler, så bildet skal derfor ha en margin i kantene, omtrent 4:3. Bildet skal helst være uten tekst. Se eksempelbildet nedenfor:
Materialet sendes til din kontaktperson eller til [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt

Utvidet salgs- og artistside (EADP) på Ticketmaster.no
En utvidet salgs- og artistside samler alle arrangementene til en artist, en gruppe, en forestilling, en festival eller lignende. En utvidet artistside har muligheter for å legge til ekstra materiale som line up, nedtelling til arrangementet, bilde- og videogalleri, infotekst, FAQ m.m. Denne siden passer for eksempel fint til festivaler, forestillinger, og artister på turné med flere konsertdatoer.
Materialspesifikasjoner
Materiale | Format | Filtype | Maks størreslse | Pris |
1. Header-bilde (vi anbefaler live-bilde av artist eller fra festival/forestilling) – obligatorisk format* |
1024 x 432px for desktop og 375 x 310px for mobil |
jpeg eller png | – | – |
2. Line Up bilde/poster | Du velger. Kan publiseres i alle formater. | jpeg eller png | – | – |
3. Bilde- og videogalleri** | 900 x 600px | jpeg eller png | ||
4. Om-bilde (bilde av artist, festival logo/poster eller live-bilde) – obligatorisk format*** |
720 x 568px |
jpeg eller png | – | – |
5. Om-tekst (Info/bio om artist/festival) – obligatorisk*** | – | tekst | – | – |
6. Nedtellingsbilde**** | 1024 x 432px for desktop og 375 x 310px for mobil | jpeg eller png | – | |
7. FAQ – Spørsmål og svar om arrangementet***** | Vi anbefaler 5-10 spørsmål og svar | tekst | – | – |
7. Annet – Kan brukes til inforasjon om mersalg, camp, aktiviteter, hotell, restaurant o.l.****** | 400 x 225px | jpeg/png og tekst | – | – |
8. Nyheter – kan brukes til blogginnlegg og artikler om arrangementet | – | – | – | – |
9. Ekstra informasjonstekst (har kan vi legge informasjon universell utforming, billettyper, informasjon om festivalområdet, kontaktinformasjon osv.******* | – | tekst | – | – |
10. Ekstra informasjonsbilde******* | 720 x 568px | jpeg eller png | – | – |
*1. Header-bilde eksempel: Bildet er beskåret for å passe til forskjellige kanaler, så bildet bør derfor ha en margin i kantene. Bildet skal helst være uten tekst – vi anbefaler live-bilde av artist eller fra festival/forestilling. Se eksempelbildet nedenfor:
**3. Bilde- og videogalleri: Vi kan også legge til Youtube eller vimeo video her, med da trenger vi et thumbnail-bilde (900x600pxog) en utl til videoen.
***4. Om-bilde og tekst: Se eksempel nedenfor:
****6. Nedtellingsbilde: Se eksempel nedenfor:
*****7. FAQ: Se eksempel under:
******7. Annet: Se eksempel under:
*******9. + 10. Ekstra informasjonstekst og bilde: Se eksempel under:
Materialet og spørsmål sendes til [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt
Co-Brand: Vår nettside – din visuelle profil
Hos Ticketmaster hjelper vi deg med synlighet av ditt eget brand gjennom vår co-brandløsning. Vi lager din arrangementsside på Ticketmaster.no med dine brandfarger og artwork. Velg om du vil ha co-brand på alle arrangmentnivåer eller kun ved artistside (ADP), eventside (EDP), spillestedsiden (VDP), eller gjennom hele kjøpsprosessen.

Materialspesifikasjoner
Materiale | Formater | Filtype | Maks størrelse | Pris |
Fargekoder – obligatoriske formater | HEX – brukes til header, footer, buttons og tekst | – | – | – |
Logo med klikkbar url – valgfrie formater* | Opp til 44px høyde (vi anbefaler 44px), og opp til 200px bredde. | png (i transparent format) |
15kb anbefalt str., og maks 150kb |
– |
*Eksempel:
Materialet sendes i god tid før avtalt dato for annonsering til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.

Co-Branded Gavekort
En digital gavekortløsning for arrangører og venues. Skreddersydd design for din bedrift. Med co-brandet gavekortløsning fra Ticketmaster kan du selge gavekort med eget design på nett (både fysiske og digitale gavekort).
Materialspesifikasjoner
Materiale | Format | Filtype | Størrelse | Pris |
1. Bilde | 1050 x 662px | jpeg | 300dpi | på forespørsel |
2. Logo | png, vector |
Etter avtale om gavekort er signert kan bildet sendes til: [email protected]
Ansvaret for det juridiske innholdet i materialet ligger hos leverandøren av materialet. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt