Materialspesifikasjoner for annonsering med Ticketmaster

På denne siden finner du informasjon om Ticketmaster sine materialspesifikasjoner, leverings- og avbestillingsfrister for annonsering. 

Annonsemateriell, forespørsel om priser eller tilgjengelighet for annonsering sendes til marketing@ticketmaster.no

1M

besøkende per måned  
Ticketmaster.no

94%

merkevarebevissthet  

400K

abonnenter  vårt 
nyhetsbrev 

250K

følgere  Facebook og 
Instagram 

500K

besøkende gjennom vårt 
partnernettverk 

Bannerannonser på Ticketmaster.no

Vår nettbutikk er en av Norges største med over 1 million unike besøkende hver måned. Markedsfør arrangementet ditt på vår hjemmeside med svært kjøpsutløsende annonser, og potensielle billettkjøpere vil finne arrangementet ditt enda enklere. Annonsene har veldig god synlighet både på desktop og mobil.

Materialspesifikasjoner
 

Annonse/plassering Formater Filtype Maks størrelse Pris
1. Home/Main Spotlight: Toppen av forsiden med 5 forskjellige annonser i rotasjon. 1440x450px
720x405px
368x207px
jpg 200kb på forespørsel
2. Populære Arrangement: 5 annonser, plassering 1-5. 720x405px
368x207px
jpg 100kb på forespørsel
3. Sjekk også: 6 annonser, plassering 1-6.  720x405px
368x207px
jpg 100kb på forespørsel

Bildene bør ha minst mulig tekst, men gjerne inkludere en logo. Hvis man ønsker å inkludere tekst anbefaler vi at teksten legges på toppen for å unngå at det dekkes over akjøpsknappen og informasjonsteksten. 

Sjekk ut Ticketmaster.no for plassering og eksempler.

Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: marketing@ticketmaster.no 

Ansvaret for det juridiske innholdet i materialene ligger hos leverandøren av materialene. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.

Annonsering på Facebook og Instagram

Ticketmaster Norge har over 250k følgere på Facebook og Instagram. Vi annonserer i begge kanaler i Norge. Annonsen vil bli segmentert til en relevant målgruppe basert på interesser, tidligere kjøpshistorikk og besøkshistorikk til Ticketmaster.no. Målgruppen avtales i forkant.

Materialspesifikasjoner

 

Materiale (bilde eller video) Format Filtype Maks størreslse Pris
1. Video* 1080×1080, 1920×1080 eller 4:5 mp4, mov, gif  4gb på forespørsel
2. Bilde (Bilde av live er å foretrekke) 1080×1080 eller større kvadratisk format jpg, png ingen begrensning
3. Tekst

*Merk. Video er det annonseformatet som gir best respons og engasjement.

Bilde av live er å foretrekke. Man kan ha en bildeannonse med 2 eller flere bilder (karusellannonse) – perfekt for deg som har flere arrangementer eller artister å promotere som del av et program eller festival line-up.

Det er ønskelig med maks 20% tekst i bildet (retningslinjer fra Facebook). Ønsket tekst/budskap i annonsen sender du til oss. Du kan sjekke om bildet med tekst blir godkjent av Facebook her: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: marketing@ticketmaster.no

Ansvaret for det juridiske innholdet i materialene ligger hos leverandøren av materialene. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt

Segmentert Nyhetsbrev

Med over 400k abonnenter kan du nå ditt publikum med vårt segmenterte nyhetsbrev. Direkte markedsføring er en av de beste metodene for å nå rett målgruppe. Vi tilbyr skreddersydde nyhetsbrev basert på dine behov, og sporer klikk, åpningsgrad og konverteringer.

Materialspesifikasjoner
 

Materiale Formater Filtype Maks størrelse Pris
1. Bilde/banner 600x300px jpg/png 200kb på forespørsel
2. Tekst Tekst

Bildet bør ha minst mulig tekst, men kan gjerne gjerne inkludere en logo. Teksten bør være kort og selgende med en klar CTA.

Bildeformat:

Materialet sendes senest 3 arbeidsdager før avtalt dato for annonsering til: marketing@ticketmaster.no

Ansvaret for det juridiske innholdet i materialene ligger hos leverandøren av materialene. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.

Artistside (ADP) på Ticketmaster.no

Artistsiden samler alle arrangementene til en artist, et gruppe, en forestilling, en festival eller lignende. Mangler det en artistside som passer ditt arrangement? Send oss et bilde, så får arrangementet ditt gratis synlighet gjennom arrangementets salgsperiode, for eksempel ved hjelp av direkte markedsføring som automatiserte e-poster. Vi anbefaler også å sende oss en infotekst for å øke synligheten av arrangementet på søkemotorer som Google.

Materialspesifikasjoner
 

Materiale Format Filtype Maks størreslse Pris
1. Bilde (artist, festivallogo e.l.) 2426x1365px* jpg/png 2mb 0 NOK
2. Infotekst tekst 0 NOK

* Merk. bildet er beskåret for å passe til forskjellige kanaler, så bildet skal derfor ha en margin i kantene, omtrent 4:3. Bildet skal helst være uten tekst. Se eksempelbildet nedenfor:

Materialet sendes til din kontaktperson eller til support@ticketmaster.no

Ansvaret for det juridiske innholdet i materialene ligger hos leverandøren av materialene. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt

Programmatisk annonsering

Vår unike kundeinnsikt bidrar til å fremme deg som kunde gjennom å bruke vår søks- og kjøpsdata. Vi lager målrettede annonser til f.eks Facebook og Google Ad-Network (nettaviser, musikknettsider o.l) med et skreddersydd budskap mot ditt publikum. Relevante målgrupper lages basert på interesser, tidligere kjøpshistorikk og besøkshistorikk fra Ticketmaster.no. Kampanjen optimaliseres for deg basert på kost per salg for en bedre ROI.

Materialspesifikasjoner
 

Annonse/plassering Formater Filtype Maks størrelse Pris
Bilde/banner – obligatoriske formater 300×250, 300×600, 160×600, 728×90, 320×50, 980×120 og 930×180. jpg eller gif på forespørsel
Bilde/banner – valgfrie formater 300×50, 120×600, 468×60, 600×350, 320×250, 336×280, 600×300 og 350×50 jpg eller gif på forespørsel

 

Materialet sendes i god tid før avtalt dato for annonsering til: marketing@ticketmaster.no

Ansvaret for det juridiske innholdet i materialene ligger hos leverandøren av materialene. Arrangøren er ansvarlig for at materialet er oppdatert og korrekt.

Har du spørsmål om markedsføring?