Ticketmaster Norge har siden 2019 vært stolt partner med Kreftforeningen og har bidratt med over 850.000 kroner gjennom donasjoner og andre tiltak. Denne gangen støtter vi Kreftforeningen og #sjekkdeg-kampanjen med å spre budskapet i våre markedskanaler. Ring legen, ta livmorhalsprøve og unngå livmorhalskreft. Del #sjekkdeg med kvinnene du er glad i – din oppfordring kan redde liv 💙

Målet med #sjekkdeg-kampanjen er å få flere kvinner med i Livmorhalsprogrammet. Antall kvinner som tar livmorhalsprøve har økt siden kampanjen startet i 2015, og mange har unngått å få livmorhalskreft. Dette viser at innsatsen nytter, men årets kampanje er viktigere enn noen gang. Før pandemien deltok 7 av 10 kvinner i Livmorhalsprogrammet. Ifølge et grovt estimat fra Kreftregisteret var det rundt 55 000 færre enn forventet som tok livmorhalsprøve i 2020.

#sjekkdeg

Du kan lese mer om kampanjen på Kreftforeningens hjemmeside her.
Les mer om hvordan du kan støtte Kreftforeningen her.