Etter tre års ventetid kunne rock- og metalfansen endelig innta Ekebergsletta igjen. Med større kapasitet enn i 2019, strålende sol og et hav av festivalglade folk i Iron Maiden merch var det klart for Tons of Rock i hovedstaden for andre gang. Etter fem år med stor suksess i Halden ble festivalen flyttet fra Fredriksten festning for å få plass til større bookinger og ikke minst den store etterspørselen fra publikum.

På festivalområdet kunne publikum nyte tre scener med band fra hele verden, et stort utvalg av mat og drikke, merch, pariserhjul, aktiviteter for store og små, og ikke minst en egen tatoveringsbod. Noe for alle, rett og slett!

Ticketmaster var på plass med flere av våre ansatte for sikre en god gjennomføring av skanning og innpassering.

Ticketmaster var på plass med et godt team for å sikre at titusenvis av forventningsfulle publikummere skulle komme seg inn på festivalområdet.

Ticketmaster på TikTok

Vi var også på plass inne og dekket festivalen i våre sosiale kanaler for å dele gleden av å endelig være på festival og konsert igjen med våre 250.000 følgere. Sjekk ut vår nylig lanserte TikTok kanal for mye spennende materiale fremover!

– Det er en stor glede å endelig kunne lansere vår TikTok-kanal. Tons of Rock er en perfekt festival å starte på med sitt fantastiske publikum, festivalområde og livlige band. TikTok er en utrolig viktig kanal å fokusere på fremover, og det er noe jeg anbefaler alle å inkludere i markedsmiksen – spesielt om du har et yngre publikum, sier Digital Marketing Specialist i Ticketmaster Norge, John Just Jarre.

#safefestivals for trygge festivaler

Det var stor fokus på sikkerhet før årets festival. Norske Konsertarrangører (NKA) står sammen med initiativtaker Tons of Rock om å starte kampanjen #safefestivalsTicketmaster, Live Nation, Pipfest, NEON, Findings, Kadetten og Vinjerock er også med på laget. Ønsket er å samle festival-Norge rundt visjonen om en trygg festlvalsesong for alle når festivalsommeren endelig er tilbake.

Ved å bruke hashtagen #safestivals før årets festivalsommer så tar vi ansvar og oppfordrer alle festivaler til ekstra tiltak sammen med publikum. I år er det veldig mange unge som drar på sin aller første festival. Tons of Rock ser for eksempel at det stadig blir flere kvinner på festivalen og at publikum blir yngre. I 2022 er hovedgruppen i alderen 25-34 år, og hele 44% er kvinner. 

Samtykke rocker og sikkerheten til alle som skal på festival i sommer er det viktigste. Ta vare på hverandre; det skal være trygt å dra på festival for alle uansett alder og kjønn er beskjeden fra Tons of Rock.