På under ett år har vi klart å nå over 10 000 følgere på TikTok! Plattformen er en kanal hyppig brukt av unge; Gen Z – nåværende unge billettkjøpere og Gen Alpha – fremtidige billettkjøpere. TikTok skiller seg ut fra andre sosiale medier med hovedsak på videodeling laget på en kreativ måte. Her har vi vært hands-on med innholdet vi har publisert.

Hvorfor TikTok

Å være tilstede på TikTok er svært viktig for oss som ønsker å nå ut til et yngre og mer engasjert publikum. Den yngre målgruppen har veldig kort oppmerksomhetsspenn, noe vi alltid har i bakhodet når vi lager innhold på TikTok. Plattformen er en av de raskest voksende sosiale medieplattformene i verden, og har over 1 million norske brukere. TikTok gir oss en mulighet til å bygge et unikt og autentisk merkevareimage. På kanalen vår skaper vi kreative og underholdende innhold som viser vår unike personlighet og kunnskap som appellerer til den yngre målgruppen.

Å vokse på TikTok

Det er flere faktorer som gjør at vi har klart å vokse på TikTok. Det første og viktigste er å skape engasjerende og kreativt innhold som appellerer til målgruppen. Det er også viktig å poste jevnlig – helst en gang om dagen og noen ganger mer, da det kan påvirke rekkevidden. Ved å bruke relevante hashtags og delta i trender kan man også øke synligheten på plattformen. En annen viktig faktor er å samhandle med følgerne ved å svare på kommentarer og legge til kommentarer på andres innhold. Det å samarbeide med andre kontoer kan også øke synligheten og gi deg mer eksponering på plattformen. Dette har vi gjort med andre Ticketmaster-kontoer i Sverige og Finland og med Rockefeller.

– Vi har vært så heldige med marketing interns som har hjulpet oss med innhold på TikTok. De er i rett målgruppe og vet hva som funker og ikke funker. Plattformen er ikke akkurat enkel når algoritmen endrer seg hele tiden, og det som funka forrige uke funker ikke i dag. Når jeg har posta og det har gått viralt, så har jeg bare vært heldig, sier Else, markedskoordinator i Ticketmaster.

Det som vanligvis gjør det bra er våre egne segment som Hva med noe helt annet og Ukas slipp, tease fremtidige slipp og relatere til målgruppen. Vi har satt stor pris på arrangører og venues som gir oss heads up i god tid! Fremover skal vi jobbe med å lære de unge konsertvett og vi skal besøke festivaler i sommer da liveklipp er også populært.

@ticketmasternorge What do we know? 😎 @Ticketmaster Sverige ♬ original sound – actingfaves official