Samarbeidet mellom TikTok og Ticketmaster har blitt utvidet og du kan nå kjøpe billetter direkte i appen også i Norge. I over 20 land er det nå mulig for artister å lenke direkte til billettsalget på Ticketmaster i TikTok-appen. Funksjonen er tilgjengelig for over 75 000 artister og lar de markedsføre kommende arrangementer ved å legge inn billettlenker i videoene sine. Etter suksessen med flere artister, idrettslag og arenaer i USA har TikTok valgt å utvide samarbeidet til flere markeder, inkludert Norge. Ved å tilby billettkjøp på TikTok kan fans fra hele verden enkelt oppdage og kjøpe billetter til arrangementer. Funksjonen hjelper også artister med å nå et globalt publikum og bygge sine merkevarer ved å markedsføre arrangementene sine på TikTok.

Michael Kümmerle, Global Music Partnership Development Lead, TikTok, sier: “Dette er et spennende øyeblikk for millioner av lidenskapelige musikkfans i TikTok-samfunnet. Ved å gi fansen mulighet til å kjøpe billetter direkte gjennom TikTok gir vi artistene muligheten til å nå billettkjøpere på en helt ny måte, og det er en stor endring for livearrangementer over hele verden. Når vi bringer fansen nærmere artistene og arrangementene de elsker, håper vi å levere ytterligere verdi til alle artister gjennom alle stadier av karrieren deres og tilby flere muligheter for en voksende fanbase. Vi er veldig spente på å se hvordan partnerskapet vårt med Ticketmaster vil utvikle seg over tid.”

Michael Chua, VP Global Business Development & Strategic Partnerships, Ticketmaster, sier: “Dagens musikk lever på en global scene, og etterspørselen etter ‘live’ har aldri vært større. Gjennom partnerskapet vårt gir TikTok og Ticketmaster artistene muligheten til enkelt å koble innholdet sitt til arrangementoppdagelse og billettkjøp i appen, noe som gjør det lettere enn noensinne for fans over hele verden å oppleve favorittartistene sine live.”

Slik fungerer det:

Alle verifiserte brukere på TikTok kan nå velge Ticketmaster under alternativet “Legg til lenke” før de publiserer en video. For å legge til lenken kan brukeren deretter søke etter et arrangement på Ticketmaster og velge “Legg til i video” for å legge til lenken. Når de deler videoen, vil andre TikTok-brukerne se en “Kjøp billetter”-knapp i videobeskrivelsen som fører dem til billettkjøp på Ticketmaster.

Følg Ticketmaster Norge på TikTok.