bilde med digital annonsering

Målrettet annonsering:

I en tid der digital synlighet er avgjørende for å lykkes med arrangementer, tilbyr Ticketmaster en kraftfull løsning for målrettet annonsering. Ved å kombinere egne førstepartsdata med tredjepartsplattformenes algoritmer, hjelper vi arrangører med å nå rett publikum – til rett tid – med rett budskap.

Data som gir resultater

Med over én million unike besøkende hver måned på Ticketmaster.no, sitter vi på verdifull innsikt i brukernes atferd. Vi bruker:

  1. Browse-data: Hvem har vist interesse for et arrangement, artist eller sjanger?
  2. Kjøpsdata: Hvem har faktisk kjøpt billetter – og til hva?
  3. Affinity-data: Hvilke arrangementer har høy sannsynlighet for å appellere til en bruker basert på tidligere kjøp og visninger?

Denne innsikten lar oss bygge svært relevante målgrupper og levere kampanjer med høy presisjon – på tvers av plattformer som Meta, TikTok, Google og Schibsted.


Sosiale medier

Ved å kombinere Ticketmasters data med plattformenes egne algoritmer, kan vi nå både eksisterende og nye billettkjøpere:

  • Meta (Facebook & Instagram): Bred rekkevidde og avansert segmentering gir høy synlighet og konvertering.
  • TikTok: Perfekt for å engasjere yngre målgrupper med kreativt videoinnhold.
  • YouTube: Høy kvalitet og målrettede videoannonser bygger merkevare og inspirerer til billettkjøp.

Sosialemedier er en viktig kanal for å oppdage arrangementer. Hele 26 % av publikum i Norge oppgir at de får vite om arrangementer via sosiale medier, som dermed er den nest største informasjonskilden etter jungeltelegrafen (direkte anbefalinger), som 36 % svarer. Dette kommer frem i Ticketmasters årlige undersøkelse, gjennomført av Kantar i juni 2025.

Display- og søkeordsannonsering

For å sikre bred synlighet og fange opp publikum i ulike faser av kjøpsreisen, tilbyr Ticketmaster effektive løsninger innen både displayannonsering og søkeordsannonsering. Disse kanalene gjør det mulig å bygge merkevare, engasjere brukere og konvertere interesse til billettsalg – enten publikum aktivt søker etter arrangementer eller bare blir minnet på dem i sin digitale hverdag.

  • Google Display: Google Display-nettverket lar deg vise annonser på over 35 millioner nettsteder og apper globalt, inkludert YouTube og Gmail. Dette er passiv annonsering som egner seg godt til å skape oppmerksomhet og bygge merkevare, retargete brukere som har besøkt billettsider og kombinere bilde og video for høyere engasjement. For Ticketmaster-kunder betyr dette at man kan holde arrangementet «top of mind» hos publikum, og støtte opp under kampanjer på sosiale medier og søk.
  • Schibsted: Tilgang til Norges største medieflater som VG og Aftenposten. Gjennom vårt samarbeid med Schibsted får arrangører mulighet til å kombinere Ticketmasters egne data med Schibsteds segmenteringsverktøy, slik at annonsene treffer rett publikum med høy presisjon. Dette gjør Schibsted til en verdifull kanal for å bygge synlighet, troverdighet og engasjement rundt arrangementer.
    med mulighet for presis segmentering.
  • Google Søk: Alle Ticketmaster-kunder er automatisk inkludert i våre egne Google Søk-kampanjer, som sikrer synlighet når brukere søker etter billetter, arrangementer eller artister. For arrangører som ønsker ekstra synlighet, tilbyr vi muligheten til en utvidet søkekampanjen med egne søkeord og budskap rettet mot ditt spesifikke arrangement. Dette gir deg kontroll over hvilke søk du vises på, og mulighet til å fange opp publikum akkurat når de er mest interesserte.

En komplett verktøykasse for arrangører

Ticketmaster gir arrangører en unik fordel i et konkurranseutsatt annonsemarked. Med vår innsikt, teknologi og samarbeidspartnere får du:

  • Økt synlighet
  • Relevant publikum
  • Bedre konvertering
  • Økt billettsalg

Vi sørger for at ditt arrangement ikke bare blir sett – men også valgt.

Ønsker du hjelp med annonsering for ditt arrangement? Ta kontakt med markedsavdelingen.

Kontakt oss
Andy White, Freelance WordPress Developer London