Ticketmaster Markedskampanjer
- Med våre sesong- og sjanger baserte kampanjer når du ditt publikum uten å løfte en finger.
- Kampanjene bidrar til å øke bevisstheten rundt arrangementene dine helt uten kostnad.
- Med vår unike data forsterker vi arrangementets rekkevidde og hjelper deg med å nå nye målgrupper.
Unik rekkevidde
Som Ticketmaster-kunde tilbyr vi deg mer enn bare en bransjeledende plattform for billettsalg – du får også ta del av våre markedsføringskampanjer som forsterker arrangementets rekkevidde og hjelper deg med å nå nye målgrupper. Dra nytte av våre sesongbaserte markedskampanjer som er rettet mot sentrale kulturelle øyeblikk og spesifikke sjangre gjennom hele året, og som bidrar til å øke bevisstheten rundt arrangementene dine ved bruk av vår unike data.
Engasjer publikum med sesongbaserte kampanjer
Ticketmaster kjører flere strategiske og publikumsfokuserte kampanjer hvert år. Kampanjene er planlagt for å tilpasse seg viktige øyeblikk som festivalsommeren, teaterhøsten, juleshow-sesongen, kvinnedagen, pride og julegave-sesongen for å nevne noen.
Disse tidssensitive kampanjene er utformet for å utnytte naturlige interessetopper rundt ferier og kulturelle begivenheter, og sikrer at de får maksimal synligheten når publikum er mest engasjerte. Enten det er jul eller sommer gir sesongkampanjene arrangementene dine en unik mulighet til å nå publikum til rett tid.
Synlighet i flere kanaler
Våre kampanjer publiseres i en rekke kanaler som blant annet Meta, YouTube, TikTok, Google PPC, nyhetsbrev og bannerannonsering på hjemmesiden. Ved å utnytte disse digitale plattformene tilbyr Ticketmasters markedskampanjer en unik rekkevidde til ulike målgrupper som bidrar til å bygge større engasjement. Denne rekkevidden sikrer at publikum oppdager arrangementer de kanskje ikke visste om fra før eller får den siste påminnelsen om å kjøpe billetter før det er for sent.
Festivalkampanje med dokumentert suksess
16.6M
6.6M
Årets festivalkampanje startet allerede i mars og avsluttet i september. Målet med festivalkampanjen var å inspirere, og gjøre det enkelt for publikum å finne festivaler som er riktige for dem, enten man liker pop, EDM, rock, metal eller rap. Festivalguiden ble markedsført via Ticketmaster sine markedskanaler (Banners på Ticketmaster.no, nyhetsbrev, TikTok, Instagram, Facebook og blog) i tillegg til betalt annonsering via Meta, Snapchat, TikTok, YouTube og Google PPC.
Kampanjeresultater
- 16.6M i billettinntekter fra kampanjen.
- 6,915% ROI på betalt annonsering.
- 6.6M visninger fra betalt annonsering, organiske poster i sosiale medier og nyhetsbrev.
- 255K engasjement fra betalt annonsering organiske poster i sosiale medier.
Som Norges største nettbutikk for arrangementer tilbyr vi et bredt utvalg av opplevelser for publikum. Gjennom våre strategiske sesong- og sjangerkampanjer og unike data kan arrangører nå sitt publikum når engasjementet er på topp, og samtidig tiltrekke nye målgrupper – helt uten ekstra kostnad. Kanskje publikum også oppdager nye arrangementer de ikke visste om fra før?
Malene Andersen
Brand & Campaign Marketing Expert
Ticketmaster marketing services
Med våre sesongbaserte kampanjer blir arrangementene dine synlig, promotert og solgt til et bredere publikum – alt uten ekstra jobb eller kostnad for deg.
Ønsker du skreddersydde og mer målrettede kampanjer for ditt arrangement? Vårt team av eksperter innen markedsføring hjelper deg med å planlegge, aktivere og optimalisere kampanjer. Vi tar i bruk vår unike data å lager målrettede annonser med et skreddersydd budskap mot ditt publikum i kanaler som Facebook, Instagram, Snapchat, Google Ads-Network, segmenterte nyhetsbrev m.m. Ta kontakt med oss på [email protected] om du ønsker mer informasjon.
Vil du vite mer?
Markedsføring & Analyse
Med vår ekspertise, data og markedskanaler hjelper vi deg med å selge flere billetter og nå rekordmange fans.