I en tid hvor restriksjoner har satt agendaen for bransjen er det ekstra stas at Brygga Kultursal klarte å sette publikumsrekord i november.
Helgen 12.-13. november ble tidenes best besøkte helg siden oppstarten i 2008! Hele 750 publikummere fikk med seg Maria Mena og 870 tok turen for å se Chris Holsten – noe som sikret rekorden etter at Astrid S hadde tidligere beste notering med 837 solgte billetter.
– På en turnéliste med hele 28 stoppesteder er det ærefullt å ligge på 5. plass av alle stedene. Det viser at dynamikken mellom Ticketmaster og Brygga fungerer godt og bare kan vokse til noe enda bedre i takt med utviklingen av begges plattformer og effektivisering av programvarer og plattformer, sier Martin Gundersen, daglig leder i Brygga Kultursal.
Som Ticketmasters største kunde i Halden er Brygga Kultursal en veldig viktig samarbeidspartner for oss i Ticketmaster, og det er utrolig stas at vi har signert en ny kontrakt som sikrer videre samarbeid.
– Brygga Kultursal er en av de raskest voksende arrangørene vi har hatt siden vi inngikk partnerskap i 2011. Salgstallene har doblet seg mange ganger i løpet av de 10 årene vi har samarbeidet. Martin er en fremoverlent og innovativ arrangør som forventer at sine samarbeidspartnere leverer i forhold til Bryggas ambisjoner. Brygga har også opparbeidet seg en veldig spesiell posisjon i livebransjen og får muligheten til å booke de aller største artistene i Norge. Både Ticketmaster og Halden er veldig heldige som har Brygga Kultursal og Martin bak spakene. Vi gleder oss til å utvikle oss videre med Brygga Kultursal, sier Julius Bjørneboe, sales director i Ticketmaster Norge.
Brygga Kultursal i Halden er en stor aktør på kulturfronten i Viken og den største lokale aktøren i Halden. De har nedslagsfelt både lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt, spesielt mot Sverige og Danmark med kort avstand til begge land.
– Som en seriøs driver er vi avhengig av topp leveranse på vårt ticketingsystem, og for meg er det kun Ticketmaster som oppfyller våre krav til leveranse. Det er også viktig å fremheve at hos Ticketmaster er man ikke bare en kunde, men mer en venn som behandles deretter. Å by på seg selv er meget lett hos Ticketmaster, fordi man får dobbelt tilbake, sier Martin Gundersen.
For Brygga er det også viktig å samarbeide med en billettleverandør som har en sterk merkevare.
– Ticketmaster er en merkevare som er verdens største innen billettering. Det skaper kvalitetsfølelse og en seriøsitet som ikke har grenser. Kunder i andre land kjenner til merkevaren Ticketmaster. Dette merker vi godt med svensker som kommer på våre arrangementer. Med Ticketmaster får man markedsrelatert bistand som man får mye ut av. Med 240 000 følgere på Ticketmasters Facebookside er det klart at Brygga ønsker å være med der synligheten er størst, legger Martin til.
Vi gleder oss til videre samarbeid med Brygga og enda flere publikumsrekorder i årene fremover!
Bildet øverst i saken: Chris Holsten på Brygga Kultursal – foto: Robin Bøe