Om du er eller har vært kunde hos Ticketmaster har du sikkert fått med deg slagordet «Med Ticketmaster selger du flere billetter«. Vi tok vårt eget slagord på prøve og satt vår egen data opp mot Meta og deres KI data i en A/B-test.
I gode gamledager fikk du god spredning, engasjement og synlighet av å «poste» organisk på din arrangørs Facebook- eller Instagram profil, men sånn er det ikke lenger. En av grunnene til dette er blant annet at antall aktører som benytter seg av betalt annonsering på sosiale medier har skutt i været de siste årene. Ikke overraskende har vi i samtidig sett en gradvis økning i våre kunders budsjetter når det kommer til annonsering på sosiale medier. Det å være synlig på de største digitale plattformene som potensielle billettkjøpere samhandler med hver dag er utrolig viktig om du skal skape oppmerksomhet om ditt arrangement.
Hva er da bedre enn å knytte de største sosiale mediene med vår unike kjøps- og besøksdata? Det må jo gi gode resultater, eller? For å kunne teste dette satt vi vår egen kjøps- og besøksdata opp mot Meta og deres KI datamodell i flere A/B-tester.
Hvordan?
Vi satt opp en Meta Fordel+- katalogannonse (tidligere kjent som dynamiske annonser) med to annonsesett. Det ene annonsesettet brukte vår unike kjøps- og besøksdata som målgruppe, mens det andre annonsesettet brukte Meta Fordel+-publikum som bruker Metas avanserte KI for å automatisere målgruppen. Budsjettet på kampanjene var fordelt 50/50 mellom vår og Meta sine målgrupper.
Våre funn
Etter kampanjen ble avsluttet var tallene klare, og de viste klart at slagordet vårt stemmer. Du selger faktisk mer billetter med oss. Hele 11% mer salg kom fra annonsen som brukte Ticketmaster-data. Annonsene som brukte data fra Ticketmaster var blant annet best på salg, pris per kjøp, visninger og antall klikk på annonsene.
Vil du komme i gang med digital annonsering og benytte deg av vår unike kjøps- og besøksdata? Ta kontakt med markedsavdelingen på [email protected] i dag og kom i gang!