Backstage med Even Brennvik

Backstage med Even Haugan Brennvik

Stilling: Account Manager, Client Services

Hva er ditt beste tips for å selge flest mulig billetter?

Vær tidlig ute, ha en god plan på når ulike aktiviteter skal gjennomføres. Gjøre det ryddig og enkelt for publikum å hente informasjon og kjøpe billetter. I tillegg må det selvsagt være gode bookinger/interessante tilbud. Tett dialog og oppfølging med alle involverte er en suksessfaktor.

Les hele intervjuet her

Backstage med Peter Larsson

Backstage med Peter Larsson

Stilling: Key Account Manager, Salgsavdelingen

Hva er ditt beste tips for å selge flest mulig billetter?

Tre kjappe og enkle tips er:

  1. Involver Ticketmaster (alle avd.) så tidlig i prosessen som mulig.
  2. Benytt din egen og Ticketmasters store database for å nå flest mulig potensielle billettkjøpere. Riktig budskap til riktig mottaker til riktig tid er en god huskeregel!
  3. Husk at du kjenner ditt arrangement best, men vær åpen for innspill på hva mer som kan gjøres for få til det beste arrangementet.

Les hele intervjuet her

Backstage med Peter Larsson

Backstage med Marisanna Steen Danielsson

Stilling: Senior Marketing Director, Region Northern Europe

Hva er ditt beste tips for å selge flest mulig billetter?

Her er noen tips når det kommer til markedsføring av ditt arrangement. Dette er verken groundbreaking eller rocket science, men kan fort gå i glemmeboka i en hektisk hverdag.

  1. Gjør et godt forarbeid – lag en strategi og en plan. Hvem er målgruppen din? Hvordan kan du nå dem, og når? Har du egne kanaler som du kan ta i bruk får å nå dine fans? Skal du ha et forsalg for å få dine hardcore fans til å kjøpe først? Din sterkeste markedskanal er dine fans. Hvilken informasjon trenger din potensielle billettkjøper? Har du data fra tidligere arrangementer som. f.eks Google Analytics og Ticketmaster Reports? Bruk de verktøyene du har. Det gir deg muligheten til å spisse markedskampanjen din slik at du sørger for å bruke ditt markedsbudsjett så effektivt som mulig. 
  2. Involver oss så tidlig du kan i prosessen slik at vi eventuelt kan hjelpe deg med forarbeidet som nevnt i punkt 1, men også slik at vi kan sørge for at alt av sporing, branding osv er på plass. Dersom du trenger hjelp av Ticketmaster for å nå flere potensielle billettkjøpere er det best å kontakte oss i god tid slik at vi kan reservere plasser i våre kanaler – her er det ofte fullbooket flere uker i forkant! 
  3. Ikke slapp av like før målstreken. Det å ha et godt kreativt materiale og en god selgende og salgsutløsende tekst kan gjøre en stor forskjell for billettsalget dit – så bruk ressurser også på dette.

Les hele intervjuet her

Backstage med Julius

Backstage med Julius Bjørneboe

Stilling: Sales Director

Hva er ditt beste tips for å selge flest mulig billetter?

Bare det å ha arrangementet sitt i salg hos Ticketmaster gir arrangørene flere solgte billetter. Vi har automatisert e-post markedsføring, integrasjon med Spotify, Bands in Town og snart Snapchat.

Google PPC (Google-annonsering) og www.ticketmaster.no Norges største markedsplass for salg av billetter. Ett tips: Bruk Ticketmaster Norge som din billettpartner!

Les hele intervjuet her