Ticketmaster er verdensledende innen å koble fans med de liveopplevelsene de elsker, og vårt partnernettverk er en måte å gjøre dette mulig på. Det hjelper deg med å nå ut til nye målgrupper og øke billettsalget ved å integrere arrangementene dine i apper og plattformer som fans allerede bruker og stoler på. Dette uten ekstra kostnad for deg som arrangør.
Hvordan fungerer Ticketmaster sitt partnernettverk?
Vi deler informasjon om dine arrangementer med over 1200 globale partnere. Disse bruker vår arrangementsinformasjon for å skape funksjoner på sine nettsteder, apper og plattformer som hjelper fans med å oppdage dine arrangementer. Enten det er musikk, sport, teater eller familieunderholdning, gir programmet økt synlighet på plattformer som Spotify, Facebook, Google, Shazam og TikTok, noe som gjør at nye målgrupper kan oppdage dine arrangementer.
Slik fungerer det:
- Våre partnere henter informasjon om dine arrangementer via Ticketmasters teknologi.
- Dine arrangementer listes på Ticketmaster.
- Partnerne markedsfører dine arrangementer på sine plattformer.
- Fans oppdager dine arrangementer og klikker seg videre til Ticketmaster for å kjøpe billetter.
Enkelt og automatisert – du som arrangør trenger ikke å gjøre mer enn å sørge for at dine arrangementer med tid og dato er lagt ut på ticketmaster.no. Ofte kreves det også en artistside. Les mer om hva vi mener med artistside her.
Fordelene med Ticketmaster sitt partnernettverk
- Maksimer rekkevidden: Dine arrangementer når automatisk ut til millioner av fans gjennom vårt partnernettverk. I 2024 ble over 5 % av konsert- og festivalbillettene solgt via denne kanalen.
- Bransjeledende teknologi: Vi utvikler kontinuerlig vår teknologi for å skape bedre partnerskap med de beste globale merkevarene.
- Partnerskap med globale merkevarer: Ticketmaster samarbeider med verdensledende plattformer, for eksempel:
- Spotify: Ticketmaster har et samarbeid med Spotify, noe som hjelper fans med å enkelt oppdage arrangementer mens de lytter til musikk.
- Facebook: Ticketmaster kan integreres med Facebook og automatisk opprette et Facebook-arrangement for deg når ditt event publiseres på Ticketmaster. Dette har resultert i en 64 % økning i rekkevidde og en 20 % økning i salget globalt i løpet av 2024.
- Google: Dine arrangementer vises på Google Events, med oversikt over datoer og priser.
- TikTok: Muligheten til å lenke til Ticketmaster i videoer har gitt over 4 milliarder videovisninger og resultert i over 10 millioner besøk på Ticketmasters nettsteder.
- Lokale partners: I tillegg til de globale partnerne samarbeider Ticketmaster også med lokale og sjanger-spesialiserte merkevarer for å øke bevisstheten og konverteringen til kjøpere innen spesifikke områder.
Med Ticketmasters partnernettverk får dine arrangementer maksimal synlighet. Enten det er en stor turné, en festival eller en teaterforestilling, hjelper partnernettverk deg med å nå flere fans og selge flere billetter. Ticketmaster er billettleverandøren for deg som vil nå ut til flest mulige fans!
Klar til å velge oss?
Ønsker du å selge billetter med oss?
Fortell oss kort om dine planer så tar vi kontakt for å finne den beste løsningen for deg.