Hva er vel bedre enn å se de beste artistene med de beste vennene i sommersola? Vår årlige festivalkampanje er i år delt inn i to faser; den første startet i mars med fokus på den unike festivalopplevelsen. Dette ble visualisert med videoannonser hvor vi guider publikum gjennom sommerens festivaler – med en oppfordring om «å skape et minne for livet». I fase to, som er i gang nå fokuserer vi på de forskjellig artistene som skal spille på festivaler i Norge i sommer.
Den unike festivalopplevelsen
Du har kanskje sett videoannonsene våre i sosiale kanaler? I år startet vi allerede i mars, og annonsene har gått sin gang på YouTube, Meta, Snapchat og TikTok. Målet med videoene er å minne publikum på det beste med festivalsommeren. Her kan du se et eksempel på en av videoene:
Artistfokus
Line-up er den viktigste motivasjonen for publikum til å kjøpe festivalbilletter. Visste du at 74% sier de drar på festival fordi de elsker lineupen? Og at 82% ønsker å se lineupen før de velger en festival å dra på. Derfor har vi valgt å fokusere på artistene i fase to av kampanjen som går fra april til august.
Målet med kampanjen
Målet med festivalkampanjen er å inspirere, og gjøre det enkelt for publikum å finne festivaler som er riktige for dem, enten man liker pop, EDM, rock, metal eller rap. Festivalguiden markedsføres via Ticketmaster sine markedskanaler (Banners på Ticketmaster.no, nyhetsbrev, TikTok, Instagram, Facebook og blog) i tillegg til betalt annonsering via Meta, Snapchat, TikTok, YouTube og Google PPC.
Markedsføring med Ticketmaster
Ticketmasters festivalkampanje er bare en av fordelene med å selge billetter hos oss. Visste du at som kunde av Ticketmaster får du automatisk ta del av vår markedsføring på Spotify, Google Ads og automatiserte e-poster, helt uten ekstra kostnad? Med vår unike data, sterke merkevare og markedskanaler selger du flere billetter! Les mer om her.
Er du ikke en Ticketmaster kunde? Kontakt oss her eller om du har spørsmål til markedsavdelingen ta kontakt med oss på [email protected].