case study: Ticketmaster nyhetsbrev
Ticketmaster gjennomførte et målrettet nyhetsbrev for å promotere et eksklusivt forhåndsalg i Norge – kampanjen førte tusenvis av fans til artistens markedsplass og oppnådde en konverteringsrate på 52% fra nettvisninger til billettsalg.
Kampanjen utnyttet våre bransjeledende CRM-muligheter til å skape et segmentert publikum som var relevant og ville engasjere med artisten basert på:
- Fans som tidligere har kjøpt billetter til artisten.
- Fans som har vært på arrangementer med lignende artister.
- Fans som har vist interesse for arrangementer innen artistens sjanger.
Resultatene fremhever effektiviteten av markedsføringen Ticketmasters CRM- og nyhetsbrevverktøy er, og hvordan vår bransjeledende fanbase og presise publikumsmålretting kan hjelpe deg å nå riktig målgruppe og øke billettsalget.
480k
Abbonenter av Ticketmasters nyhetsbrev i Norge
52%
Konverteringsrate fra nettvisninger til billettsalg
Klar til å velge oss?
Ønsker du å selge billetter med oss?
Fortell oss kort om dine planer så tar vi kontakt for å finne den beste løsningen for deg.