case study: Ticketmaster nyhetsbrev

Ticketmaster gjennomførte et målrettet nyhetsbrev for å promotere et eksklusivt forhåndsalg i Norge – kampanjen førte tusenvis av fans til artistens markedsplass og oppnådde en konverteringsrate på 52% fra nettvisninger til billettsalg.

Kampanjen utnyttet våre bransjeledende CRM-muligheter til å skape et segmentert publikum som var relevant og ville engasjere med artisten basert på:

  • Fans som tidligere har kjøpt billetter til artisten.
  • Fans som har vært på arrangementer med lignende artister.
  • Fans som har vist interesse for arrangementer innen artistens sjanger.

Resultatene fremhever effektiviteten av markedsføringen Ticketmasters CRM- og nyhetsbrevverktøy er, og hvordan vår bransjeledende fanbase og presise publikumsmålretting kan hjelpe deg å nå riktig målgruppe og øke billettsalget.


Nyheter
Kundecase
Markedsføring
Ekspertise
Markedsføring & analyse
Event Marketing
Kontakt oss
Andy White, Freelance WordPress Developer London