Brenner du for å lage engasjerende innhold? Da er du kanskje vår nye Markedskoordinator!

Vi i Ticketmaster elsker musikk, kultur og sport – og det gjør kundene våre også! Ticketmaster er markedsledende når det kommer til salg av billetter i Norge, og vi har holdt på i over 40 år. Globalt er Ticketmaster verdens største billettleverandør. Vi søker nå etter en markedskoordinator til vårt kontor lokalisert sentralt i hjertet av Oslo. Her vil du jobbe tett sammen med over 30 dedikerte kolleger på tvers av ulike avdelinger.

Markedsavdelingen er ansvarlige for å skape engasjerende innhold for publikum (B2C) som driver økt billettsalg ved å markedsføre arrangementer som billetteres på Ticketmaster. Dette gjør vi ved å lage innhold til våre markedskanaler og annonsere i betalte kanaler. Vi har jevnlig kundedialog og hjelper våre kunder å selge flere billetter gjennom vår sterke merkevare, rekkevidde og unike data. Vi er også ansvarlige for å markedsføre Ticketmaster ut mot arrangører (B2B) der vi gjennom markedsføring forteller om Ticketmaster sitt unike produkt, merkevare og tjenester.

Som vår nye kollega vil du få ansvaret med å lage og publisere inspirerende og engasjerende innhold som bidrar til økt billettsalg for Ticketmaster og arrangører. Du vil få en sentral rolle i teamet da du sørger for at vi, til enhver tid, har oversikt over hva som skal gjøres hvor og når. Du har jevnlig kontakt med våre arrangører og sørger for at vi booker inn markedskampanjer og rapporter på disse. Les mer om våre markedskanaler her.

Arbeidsoppgaver i stillingen er:

  • Tett dialog med kunder rundt markedsføring av deres arrangementer. 
  • Koordinere internt og med kunder rundt markedskampanjer. Sørge for at aktiviteter blir booket inn, innhente  materiale, rapportere og fakturere.
  • Ansvar for nyhetsbrevsutsendelse, oppdatere vår nettside, lage innhold og publisere i Ticketmaster sine sosiale kanaler og blogg.
  • Ansvar for Salesforce, og sørge for at det til enhver tid er oppdatert med detaljer på kampanjer.
  • Bistå våre Nordic Expert Area Lead i regionen med lokaliseringer og implementering av markedskampanjer, CRM, automatisering og analyser. 
  • Andre arbeidsoppgaver som tilhører markedsavdelingen. 

For å lykkes i stillingen kreves det at:

  • Minst 2 års arbeidserfaring innen digital markedsføring 
  • Erfaring med å lage innhold og publisere dette på tvers av ulike digitale flater (nyhetsbrev, web, blog, Facebook & Instagram) 
  • Basiskunnskap med Adobe-pakken
  • Erfaring med Google Analytics og rapportering av markedskampanjer
  • Erfaring med å jobbe med Salesforce eller annet CR- system er et pluss
  • Bachelor i markedsføring / kommunikasjon eller annen relevant utdannelse er en fordel 
  • Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk og engelsk (skriftlig og muntlig) 

Vi ønsker at du har følgende egenskaper:

  • Er positiv og engasjert
  • Selvsikker og tydelig i kommunikasjonen både skriftlig og muntlig
  • Er kreativ med svært gode skriftlige kommunikasjonsferdigheter
  • Du er strukturert og nøyaktig
  • Pålitelig og ansvarsbevisst
  • Ønsker å lære nye ting, og komfortabel med å ta initiativ 
  • Kan håndtere flere arbeidsoppgaver samtidig
  • Liker å jobbe som del av et team og ser fordelene med dette
  • Interesse for kulturliv, musikk- og underholdningsbransjen

Dette kan vi tilby deg:

  • Jobb i Norges ledende leverandør av billettjenester til kultur- og arrangementsektoren
  • Arbeidsplass sentralt i Oslo (5 min fra Jernbanetorget)
  • Fast 100% stilling i et team med andre markedsfolk
  • Opplæring og mulighet for å opparbeide deg erfaring innen markedsføring av kultur- og eventsektoren

Høres dette ut som deg? Send oss en søknad og din CV på engelsk!