Digitale billetter og Ticket Transfer forbedrer brukeropplevelsen, strømlinjeformer adgangskontrollen og utvider markedsføringsmulighetene dine. Ticket Transfer gjør at alle som skal på arrangementet kan ha sin egen billett på mobilen. At hver publikummer har en billett i hendene betyr enklere adgangskontroll på ditt arrangement. Publikum trenger ikke lenger å vente på at venner og familie skal komme for å kunne gå inn i lokalet, og de trenger heller ikke å sveipe gjennom flere billetter på telefonen for å skanne inn.

Hvordan funker det?

I Min Konto på Ticketmaster.no velger billettkjøperen de billettene som skal overføres ved oppgi navn, e-post og en valgfri melding. Mottakeren mottar en e-post og muligheten til å godta eller avslå. Når billettene er akseptert, overføres de sikkert til den nye kontoen og merkes som “overført” på den opprinnelige kontoen. På den måten har du alltid oppdatert kontaktinformasjon til de som skal på ditt arrangement sånn at du har mulighet til å kontakte dem ved behov.

Brukeropplevelsen:
  1. Velg billetten du ønsker å overføre i Min Konto.
  2. Oppgi navne, e-post og en valgfri melding til mottakeren.
  3. Mottakeren mottar så en e-post hvor de får mulighet til å godta eller avslå billetten. Har de ikke en Ticketmaster-konto får de muligheten til å opprette en.
  4. Billetten er nå tilgjengelig på den nye kontoen og markert som overført på den opprinnelige kontoen.

Ticket Transfer gir nye markedsføringsmuligheter

Du vet kanskje hvem den ene personen er som kjøpte billettene til seg selv og fem venner, men hvem er de andre? Istedenfor å kun få data på den personen som kjøpte billettene gir Ticket Transfer deg muligheten til å få verdifull informasjon om de som faktisk var på arrangementet. Det gjør at du kan forstå publikummet ditt enda bedre – som igjen øker potensialt for målrettet markedsføring for fremtidige arrangementer.

Ticket Transfer aktiveres gradvis på arrangementene som ligger på Ticketmaster.no.