Visste du at 18 % av billettkjøpere først får informasjon om et arrangement via e-post? Derfor er det viktig å treffe billettkjøperen der de er, til rett tid og med relevant innhold. Vår kontinuerlige automatisering av direkte markedsføring hjelper deg med å markedsføre arrangementet ditt gjennom hele salgsperioden sånn at du selger flere billetter. Med vår unike data når vi ditt publikum basert på tidligere kjøp, interesser og trafikk på Ticketmaster.no. Som kunde av Ticketmaster er du en del av vår automatiske e-postmarkedsføring helt gratis.
Hvordan fungerer det?
Du trenger ikke foreta deg noe som helst da dette allerede er aktivt for alle våre kunder. Som Norges største billettselskap har vi over 400.000 e-postadresser/brukerkontoer med markedssamtykke i vår database. Innholdet i e-postene er basert på brukerens tidigere kjøp, interesser og trafikk på Ticketmaster.no. Har en bruker for eksempel kjøpt til en lignende artist tidligere eller hoppet av i kjøpsprosessen vil en automatisk e-post med relevant innhold trigges.
Hva er det som er bra med direkte markedsføring og automatiserte e-poster?
- Automatiserte e-poster har høyere open-rate enn andre redaksjonelle nyhetsbrev da man treffer fans som allerede har vist interesse.
- Direkte markedsføring med et personlig innhold gir historisk sett en høyere konverteringsgrad slik at du selger flere billetter!
- Automatiserte e-poster har lav unsubscribe-rate på grunn av e-postens personaliserte innhold.
Har du spørsmål om våre automatiske e-poster, eller lurer på om ditt arrangement selger billetter via denne kanalen? Send en mail til oss på [email protected].
Du kan lese mer om våre markedskanaler her.