Salgs- og artistside (ADP)

Salgs- og artistsiden samler alle arrangementene til en artist, en gruppe, en forestilling, en festival eller lignende. 

Denne siden og innholdet gir deg muligheter til å utnytte Ticketmasters sin data og rekkevidde for å selge flere billetter.

    Huskeliste for salgs- og artistsiden

    1. Koble alltid arrangementene dine til en salgs- og artistside. Mye av vår automatiske markedsføring er avhengig av en slik side og innholdet.
    2. Bilde er nødvendig. Spesifikasjonene for materialet finnes her. Hvis det ikke er noen bilde på siden, blir mye av vår automatiske markedsføring (for eksempel prediktiv intelligens) blokkert.
    3. Skriver om artisten, forestillingen eller festivalen. Eksempler på tekst for en artistsiden kan inkludere bakgrunnsinformasjon, historie, anekdoter, medlemmer/spillere, informasjon om sjangeren/kategorien.
    4. Gjerne inkluder lenker til eksterne kilder, for eksempel nettsider, Spotify, Youtube osv.
    5. Oppdater teksten jevnlig slik at den ikke blir utdatert.
    6. Sørg for at artistsiden er koblet til riktig kategori og sjangers på ticketmaster.no.

     

    Primære & sekundære salgs- og artistsider

    Det er mulig å opprette flere artistsider der én (1) er ‘primær’ og én eller flere andre er ‘sekundære’.

    Du kan bruke så mange ‘sekundære’ artistsider du ønsker på ticketmaster.no for å dra nytte av at et arrangement inneholder flere artister. For eksempel “supporting acts” til en artist eller når flere artister som spiller på samme festival.

     

       

    Her er 9 grunner til hvorfor en salgs- og artistside er så viktig!

        tttt

      1. Tydelig informasjon til billettkjøpere 

      Siden er en fin samleside for flere arrangementdatoer, slik at billettkjøpere enkelt kan finne en dato og/eller sted som passer dem. Siden gir også muligheten til å fortelle mer om artisten, festivalen eller forestillingen enn det som er mulig i arrangementteksten. For eksempel biografi, bandmedlemmer, historie eller anekdoter.

      2. Økt rekkevidde på ticketmaster.no

      Du kan bruke så mange ‘sekundære’ sider på ticketmaster.no som du ønsker for å utnytte det at et arrangement inneholder flere artister. For eksempel ‘supporting acts/åpningsband’ for en hovedartist eller når flere artister spiller på en og samme festival.

      3. Bedre søk på ticketmaster.no

      Sørg for at arrangementet ditt er synlig før billettene blir tilgjengelige. Søkefunksjonen premierer kommende billettslipp, noe som gir ekstra synlighet dagene før billettsplippet. Søkefunksjonen prioriterer alltid salgs- og artistsider foran, og den gjør både primære og sekundære sider søkbare.

      4. Prediktiv intelligens

      Hver uke sender vi millioner av e-poster til potensielle billettkjøpere der vi markedsfører arrangementene dine ved hjelp av prediktiv intelligens. Med prediktiv intelligens mener vi innsiktene og dataene vi samler inn fra våre billettkjøpere. Derfor får hver mottaker unikt innhold basert på nettleser- og søkeatferd på ticketmaster.no, kjøp offline/online, geografi, demografi etc.

      5. CRM & automatisert markedsføring 

      Hver dag sendes det e-poster til billettkjøpere og potensielle billettkjøpere via automatisert kommunikasjon. Dette kan for eksempel være en “Performer Alert e-post” som sendes før billettslipp, en “Last Call e-post” som sendes noen uker før arrangementet, eller en “Re-engage e-post” som sendes til billettkjøpere vi ikke har hørt fra på en stund.

      Les mer her om CRM og mye annet som er inkludert når du er kunde hos Ticketmaster.

       

            

        6. Forbedret SEO – søkemotoroptimalisering”

        Søkemotoroptimalisering (SEO) betyr kort sagt at vi optimaliserer Ticketmaster.no slik at Google liker sidene våre og at de rangerer høyt i søkeresultatene. God søkemotoroptimalisering bidrar også til å hindre tredjeparter i å stjele trafikk fra deg og oss (den offisielle billettleverandøren).

        Ved å holde arrangementer synlige på ticketmaster.no før billettslipp, gjør vi artist- og arrangementssidene klare for god søkemotoroptimalisering og den søketrafikken det medfører når billettene er tilgjengelige.

         

        7. SEM/PPC – synlighet i Google-annonser

        Betalt søk er en stor og viktig del av vår markedsføringsstrategi, og som kunde hos Ticketmaster blir du automatisk en del av våre kampanjer på Google. Salg- og artistssider legges automatisk til i våre kampanjer når de er billetter i salg på ticketmaster.no. Og de forblir der til billettene enten er utsolgt eller arrangementet er gjennomført. Les mer om Google Ads her.

        8. Søk och rekkevidde i Ticketmaster sin app

        I Ticketmaster sin app kan billettkjøpere spesifisere hvilken type arrangement de ønsker å få informasjon om. Både primære og sekundære artistsider er søkbare i Ticketmasters app.

        9. Rekkevidde på Spotify, Snapchat m fl

        På grunn av Ticketmasters partnerskap med Spotify & Snapchat, blir arrangementer på Ticketmaster.se automatisk tilgjengelig på for eksempel Spotifys artist sider og på Snapchats Snap Map. 

         

          Siste nytt

          TM1 Events blir enda bedre!

          TM1 Events blir enda bedre!

          Vårt selvbetjeningsverktøy, TM1 Events, har blitt betydelig oppdatert i løpet av de siste seks månedene - og det er mer på vei! TM1 Events er vårt webbaserte selvbetjeningsverktøy som strømlinjeformer programmeringsprosessen for deg som Ticketmaster-kunde slik at vi...

          Tre tips til hvordan du kan selge flere billetter.

          Tre tips til hvordan du kan selge flere billetter.

          Uansett om du er en ny arrangør hos oss eller har vært med oss en stund, kan det være nyttig med en liten påminnelse om hva du trenger å gjøre for å sikre at arrangementene dine blir inkludert i vår automatiserte markedsføring (som automatiske e-postmarkedsføring og...

          Øk synligheten med nye markedskanaler i 2024

          Øk synligheten med nye markedskanaler i 2024

          Vi har testet ut og lagt til ulike nye markedskanaler i vårt produktsortiment, så du kan maksimere synligheten for ditt arrangement der ditt publikum befinner seg. I følge vår siste publikumsundersøkelse kommer det frem viktigheten av å være synlig under hele...

          Ticketmasters data seirer over Meta i ny test

          Ticketmasters data seirer over Meta i ny test

          Om du er eller har vært kunde hos Ticketmaster har du sikkert fått med deg slagordet "Med Ticketmaster selger du flere billetter". Vi tok vårt eget slagord på prøve og satt vår egen data opp mot Meta og deres KI data i en A/B-test. I gode gamledager fikk du god...