Vår platform jobber døgnet rundt for å sikre at publikum finner billettene de vil ha. Samtidig jobber SEO-teamet vårt i bakgrunnen for å optimalisere all informasjon om artister og arrangementer slik at vi rangerer høyere i søkemotorene. Som Ticketmaster-kunde får du også fordelen av å være en del av vår annonseringskampanje for søkeord i Google Ads helt gratis. Du trenger ikke gjøre noe – det skjer helt automatisk når ditt arrangement legges ut for salg på Ticketmaster.no. Les mer om hvordan vi jobber med PPC hos Ticketmaster her.

I tillegg til det vi i Ticketmaster gjør i kulissene, er det også ting du kan gjøre for at arrangementet ditt skal rangere så høyt som mulig hos søkemotorene. Vi har laget en sjekkliste med en oversikt over SEO-tekniske punkter å gå gjennom for din nettside. La oss komme i gang!

SEO-sjekkliste:

Mobilvennlig design

Når nesten 80 % av billettene som selges er gjennom mobil, og når en gjennomsnittlig billettkjøpere søker 4 ganger før et kjøp, er det viktigere enn noen gang å ha en mobilvennlig nettside som en del av SEO-strategien din.

SEO-Vennlig URL

URL-strukturen skal være beskrivende og tydelig og fortelle hva siden handler om, se nedenfor om hvordan den kan struktureres. Bruk relevante søkeord og bindestreker for å skille ordene.

HTTPS-sikkerhet

Sørg for å bruke HTTPS på tvers av alle nettadresser på nettsiden din for å sikre brukernes sikkerhet og beskytte nettsiden din. Alle arrangementsider hos Ticketmaster starter med HTTPS.

Page Speed / sidehastighet

Nettsidens lastetid – hvor raskt besøkende kan se og bruke innholdet på nettstedet er en kritisk rangeringsfaktor for søkemotorer og billettkjøpere. For å sjekke sidehastigheten din, kan du kjøre en test for å optimalisere de foreslåtte forbedringsområdene for bedre hastighetsytelse. En raskere innlastingstid bidrar til å opprettholde besøkendes engasjement, minimere fluktfrekvenser og forbedre søkerangeringer.

Interne og eksterne lenker

Både interne og eksterne lenker (og andre lenker til nettstedet ditt) er viktige for SEO og overbeviser Google om at nettsiden din er pålitelig og relevant. Kanskje du kan linke til tidligere vellykkede arrangementer eller linke til og fra det offisielle Facebook-arrangementet?

Sjekke ut vår forrige artikkel “Slik øker du arrangementets synlighet med SEO” for å forstå det grunnleggende om SEO og fordelene ved å kombinere det med din betalte markedsføringsstrategi. Eller del 2 og 3 i vår SEO-tips serie her:

4 innholdstips for å forbedre din SEO

Fra søk til suksess: Nøkkeltall for å måle SEO

Hvis du ønsker å diskutere ytterligere SEO-markedsføringstips, kan du alltid kontakte oss på Ticketmaster her eller ved å sende en e-post til [email protected]